Не по троуарах і не вдвох! Нові закони мають запровадити правила та штрафи для електросамокатів, моноколіс тощо

У Верховну Раду внесли законопроєкти №5731 та №5732, які встановлюють основні правила дорожнього руху для самобалансуючих транспортних засобів, обладнаних електродвигунами.

«Я стягаю його за мотошолом і тягну за ноги до проїжджої частини». Тротуари заполонили транспортні засоби

ілюстративне зображення: Okai Vehicles/unsplash.com
ілюстративне зображення: Okai Vehicles/unsplash.com

Проєкт №5731 пропонує заборонити користуватися електросамокатами, моноколесами, гіроскутерами на проїзних частинах доріг, вулиць та узбіч, особам, які досягли 16 років, – передає Хмарочос.

Люди, які рухаються на такому транспорту, мають право їздити по виділених велосипедних доріжках, а в разі їхньої відсутності – по краю проїзної частини дороги, вулиці чи узбіччю.

Не по тротуарах! – визначає законопроєкт

1233.jpg

Нині в Києві це виглядає так

Особи, які рухаються на самобалансуючих транспортних засобах, обладнаних електродвигунами, зобов’язані:

5fb5be0da0b535fb5be0da0b94.jpg

Нині ж часто можна побачити, що один на кермі, а інший на гальмах

Електросамокати, моноколеса, гіроскутери мають бути обладнані світловідбивними пристроями, а під час руху в темний час доби – зовнішніми світловими приладами.

Проєкт №5732 пропонує в питаннях штрафів прирівняти водіїв персонального електротранспорту до пішоходів, велосипедистів та осіб, які керують гужовим транспортом. Для них почнуть діяти наступні штрафи:

За останній рік у місті стрімко збільшується кількість сервісів з прокату легкого персонального транспорту. Зараз вулицями міста їздить майже чотири тисячі прокатних електросамокатів, і до кінця року очікується до семи. Ми писали, що загалом у Києві близько 3,5 тис. орендних самокатів. Водночас Віталій Селик, голова «Рада з урбаністики Києва», наводить дещо вищі показники – до 4,5 тис.

У червні КМДА та всі оператори послуг прокату електросамокатів міста підписали меморандум про співпрацю, який регулює їхнє безпечне використання в місті. Зокрема, компанії зобов’язали знизити швидкість електросамокатів до 20 км/год, а в окремих пішохідних зонах до 14 км/год, облаштувати стоянки для самокатів із розміткою та запровадити зони, де буде заборонено залишати самокати.

київ україна законопроєкт транспорт

Знак гривні
Знак гривні