У Китаї запустили міським маршрутом трамвай без водія (ФОТО)
Вагони на електроакумуляторах їздять нанесеною на поверхню дороги розміткою:
У місті Ібінь, що в китайській провінції Сичуань, запустили першу лінію самокерованого безрейкового трамваю, повідомляє Хмарочос, перекладаючи Shanghaiist.
Система ART (Autonomous Rail Rapid Transit) є свого роду гібридом електрички, трамвая й автобуса.
Вагони їздять нанесеною на поверхню дороги розміткою, керуючись сенсорами та камерами:
Трамвай живиться літій-титанатними батареями. Одного заряду вистачає на 40 кілометрів. Час зарядки складає 10 хвилин для 25-кілометрової поїздки, а щоб підзарядитися на додаткові два-три кілометри, достатньо 30 секунд.
Трисекційний вагон має низьку підлогу і може вміщати до 300 пасажирів. Він їде на швидкості 70 км/год. Завдяки відсутності пілота вагон може їхати в обох напрямках, не розвертаючись.
Довжина маршруту в Ібіні складає 17,7 кілометра. Передбачається, що на першому етапі безрейковий трамвай перевозитиме понад 10 тисяч пасажирів щодня, а після розширення мережі показник зросте до 25 тисяч.
Китай розробляє безрейкові трамваї з 2013 року, щоб розвантажити трафік у густонаселених мегаполісах і заразом покращити екологічну ситуацію. Ця система також вважається дешевшою за метро й навіть за звичайний трамвай завдяки відсутності потреби в прокладанні колій. Вартість будівництва одного вагону складає 2,2 мільйона доларів (приблизно 50 мільйонів гривень). Для порівняння, чотири кілометри лінії метро на Виноградар, згідно з тендером, коштуватимуть принаймні шість мільярдів гривень.
У 2017 році трамвай вперше презентували в місті Чжучжоу (на відео). Та досі систему випробовували лише тестовому режимі. Зокрема, трамвай тестували посеред пустелі в Катарі, розраховуючи використати його під час Чемпіонату світу з футболу-2022.