Які місця створюють, а які поглинають багатство? Приклади для міст, які хочуть генерувати, а не витрачати гроші (ФОТО, КАРТИ)

Просте правило для розрізнення "місць" і "не-місць" таке: місце - те, де люди можуть і хочуть затриматись, а не-місце - те, що вони проминають або намагаються проминути якнайшвидше. Є ще одне важливе правило: місця створюють багатство, а не-місця поглинають гроші. Ось типовий приклад:

Масштаб для обох карт той самий

Ліворуч - центр Флоренції, де вулиці збереглися ще з доби Ренесансу. Тут багато кафе, житлових будинків тощо. Праворуч - розв'язка в Атланті, США.

У Флоренції квартали невеличкі, вулиці вузькі. Це пов'язано з невеликою швидкістю трафіку та пішоходами на вулиці.

На розв'язці в Атланті величезні криві, що пов'язано з великою швидкістю автомобілів, та широкі дороги з тих самих причин. Тут людям не місце. Та й мало кому захочеться затримуватися серед такого шуму.

Але не треба думати, що питання лише у "Флоренції" й "Атланті". Адже знайшли протилежні приклади в цих самих двох містах:

Справжнє питання не в тому, яка країна краща чи гірша, пишуть Strong Towns, а в суті: "місця" в містах кращі, ніж "не-місця".

Місце - там, де люди хочуть бути: будівлі з житлом чи офісами, школа, тротуар, парк, ферма.

Не-місце - там, де люди стараються проминути: парковка, велика дорога, ландшафтні буфери.

Є багато нюансів, але загалом "місця" створюють" багатство, а "не-місця" його поглинають. Іншими словами, у фінансово стійкому місті необхідно більше місць і менше не-місць. Надто багато не-місць означає надто багато інфраструктури, яку слід утримувати за великі гроші, та надто мало місць, звідки ці гроші брати (через податки).

Важко уявити, щоб "місця" було надто багато. Традиційні міські квартали часто - практично повністю "місце", бо навіть вулиці є платформами для діяльності, яка прямо чи непрямо створює багатство. Ось той же центр Флоренції на Гугл Стріт В'ю:

Вловлюється суть? Тут мало машин.

Чим більше машин, тим, загалом, більше "не-місця".

І питання не в тому, яке місто з яким порівнювати. Ось Бостон і Бостон, те саме місто - але суть залишається тією самою:

Джерела: Strong Towns, Speed Burden (в обох - детальніші статті англійською)

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка. Для переказу коштів клікайте сюди

місто урбаністика автомобілі

Знак гривні
Знак гривні