Україна виходить з транспортної ізоляції, сполучення переключається з Москви на Захід - Atlantic Council

Транспортне сполучення добре показує, куди фізично та ментально йде суспільство. П'ять років тому всі дороги України вели до Москви. Тепер вони ведуть на Захід, - пише Джеймс Брук в Atlantic Council.

Залізниця

Більше українців поїхало впродовж 2018 до Європи, ніж до Росії - вперше від початку дев'ятнадцятого століття, коли ще за царату було побудовано перші залізниці.

Сполучення до ЄС подвоїлося за рік, а сполучення з Росією впало на 15%.

Автотранспорт

Словаччина та Польща будують хайвеї, які дійдуть до кордонів України на початку 2020-х. Та вже й тепер (у разі знижки) можна купити квиток з Києва до Варшави за еквівалент 8 доларів - якщо вірити рекламі в метро Києва.

Авіація

Три роки тому московські "знавці" глузували, що, забороняючи пряме сполучення між Україною й Росією, Україна "стріляє собі в ногу", чи то пак, рубає гілку, на якій сидить.

А зараз в Україні - найбільший авіаційний бум у Європі.

Візьмімо Харків. У часи СРСР звідти літали до Москви та Ленінграду. А через три роки після втрати всіх польотів до Росії - аеропорт побив рекорд. Мільйон пасажирів - у двадцять разів більше, ніж у 2002 році.

Російськомовні харків'яни тепер дешево літаю ЛОТом до Варшави, Віззейром до Катовіце, Гданська та Вроцлава, й Ернестом - до Риму та Мілана.

З "Жулян" є прямі рейси у 51 місто, з них 41 - в ЄС.

Власне, й "Жуляни" теж побили рекорд. 2,8 млн пасажирів - це в сто разів більше, ніж у 2010 році.

В "Бориспіль" вже літають 10 нових ліній, за рік відкрито 25 нових маршрутів і на 2 млн пасажирів збільшено потік.

Зі Львова 30 рейсів, з них всі, крім двох - в ЄС.

Що все це значить?

Усе це свідчить про безпрецедентний зсув українського суспільства, - вважає Atlantoc Council.

Мільйони українців на власні очі бачать Європу. І для роботи, і для навчання, і для туризму.

А вплив безвізу вже такий, що один із одеських власників готелів уже скаржився на втрату клієнтів "вищих класів": ну навіщо їм тепер в Одесу, якщо можна полетіти до Італії?

А ще: росте ціле покоління українців, які ніколи не бували в Москві чи Санкт-Петербургу. І не надто хочуть. Для тих, які багатші, "точки зборки" - кафе у Кракові або музеї у Франції.

Atlantic Council вважає, що невдовзі цей потік піде й у протилежний бік: туристи з Європи в теплий сезон вивчатимуть, куди ж є знижки на вікенди? Куди не треба віз, куди летіти дві чи три години й де все для них, для європейців, так дешево?

"Є все для того, щоб 2019 рік став роком, коли європейці відкриють Україну", - спонукає своїх англомовних читачів Atlantic Council.

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка. Для переказу коштів клікайте сюди

єс залізниця україна авіація туризм транспорт

Знак гривні
Знак гривні