У США оприлюднили добірку постів російської фабрики тролів, які маніпулювали виборцями (СКРІНШОТИ, ВІДЕО)
Демократи в Конгресі оприлюднили 3,5 тисячі рекламних оголошень Facebook, проплачених російськими агентами протягом передвиборної кампанії 2016-го.
Вони часто були спрямовані на розпалювання расової, міжетнічної, політичної ворожнечі.
Про це йдеться в матеріалі Голосу Америки, який цитує Цензор.
Більшість матеріалів присвячено різним гострим питанням - таким, як іміграція, права ЛГБТ, право на зброю тощо. Велику кількість матеріалів спрямовано на розпалювання расових конфліктів, оскільки вони містять згадки про жорстокість поліції щодо афроамериканців або критику руху Black Lives Matter.
Деякі матеріали містять агітацію на користь Дональда Трампа або Берні Сандерса, який був суперником Ґілларі Клінтон на демократичних праймеріз. При цьому, постів на підтримку Ґілларі Клінтон майже немає.
Демократи з Комітету з розвідки минулого року опублікували невелику добірку реклами "Агентства інтернет-досліджень", а тепер оприлюднили повне зібрання рекламних матеріалів, які компанія Facebook передала комітету після того, як у вересні вона визнала, що виявила сліди російської пропаганди в соцмережі.
У добірку, яка включає пости, опубліковані в період з початку 2015 до середини 2017 років, не потрапили 80 000 матеріалів, які агентство поширювало шляхом репосту. Деякі пости містять купюри, оскільки представники Facebook і члени комітету хочуть захистити особисті дані рядових користувачів, що містяться у них.
При публікації постів, що апелюють до противників іміграції, агентство обирало користувачів, підписаних на сторінки деяких провідних продуктів Fox News, засновника WikiLeaks Джуліана Ассанжа. Також пошук здійснювався за такими ключовими словами, як "національний прапор США" і "Конституція США".
В інших випадках вибірка носила адресніший характер. Так, користувачі Facebook, які проживають у радіусі 12 миль від міста Баффало в штаті Нью-Йорк, отримували запрошення на акцію на підтримку афроамериканки, яка померла в окружній в'язниці. Матеріал з критикою на адресу техаської вчительки, яка втратила роботу через расистські висловлювання, розсилався дорослим користувачам, які проживають у Клівленді, Балтіморі, Сент-Луїсі й Фергюсоні, штат Міссурі.
Матеріал, присвячений дискримінації афроамериканців, показувався тільки користувачам, які використовують Wi-Fi-з'єднання, а не мобільний інтернет. Пояснення цьому не знайдено.
Деякі пости збирали набагато ширшу аудиторію. Так, створений 23 червня 2015 року матеріал патріотичної тематики зі стилізованим зображенням білоголового орлана, переглянули близько 530 000 разів. За посиланням пройшли: 72 000 разів.
При цьому формулювання у постах іноді видають причетність російських агентів. Так, в одному з постів міститься критика на адресу імігрантів, які "повинні довести, що заслуговують залишитися в США".
Нагадаємо, в лютому спецпрокурор Роберт Мюллер пред'явив 13 росіянам звинувачення у змові з метою вплинути на президентські вибори 2016 року. Кільком особам, пов'язаним із "Агентством інтернет-досліджень", пред'явлені обвинувачення в проведенні масштабної секретної кампанії в соціальних мережах, однією з цілей яких було допомогти Трампу перемогти Клінтон на виборах.