Пакани є, людей нема. У Києві тенденція продавати ресторани на територіях закритих ЖК

У найновішій хвилі продажів ресторанів у Києві помітна тенденція — заклади продають у межах закритих ЖК. Здебільшого проблема криється в самій специфіці таких районів: у двори дорогих житлових комплексів майже не заходять сторонні, а мешканцям, зокрема, й заможним, рідко хочеться вечеряти щоразу в одному й тому ж місці.

Фото ілюстративне. Джерело: БЖ
Фото ілюстративне. Джерело: БЖ

Про це пише Інформатор.

Зазначається, що навіть авторські проєкти з цікавою концепцією змушені йти з ринку, якщо не забезпечують постійний приплив нових клієнтів або не встигають адаптуватися.

Так, у Дарницькому районі продається сімейне гастро-кафе на території ЖК бізнес-класу. Заклад працює вже три роки, має 68 посадкових місць, літню терасу, генератор на 40 кВт, сформовану команду та маркетинг. Його вартість становить 155 тисяч доларів, продається як діючий бізнес, та ще й із супроводом покупця впродовж шести місяців.

У ЖК “Автограф” у Дніпровському районі на продаж виставлено повністю обладнане приміщення під кафе або піцерію. Тут площа — 52 кв м, є вся техніка, меблі, відеоспостереження, санвузли й артезіанська вода. Ціна вже 170 тисяч доларів, йдеться саме про комерційне приміщення з повним пакетом техніки, але можливий продаж і без обладнання.

У Голосіївському районі, в ЖК “Венеція” біля метро Іподрому, пропонують колишній ресторан грузинської кухні з трьома залами й технічним приміщенням. Загальна площа — 122 кв м, а вартість — лише 16 тисяч доларів, що пояснюється, ймовірно, терміновістю продажу. Приміщення можна легко переобладнати під паб чи інший формат.

У центрі міста, в ЖК “Французький Квартал” на Саперному Полі, продається добре відомий заклад “Люся”. Це ресторан азійської кухні з посадкою, доставкою та впізнаваним брендом. Працює з початку 2024 року, з весни 2025-го стабільно приносить прибуток на рівні 2-4 тисячі доларів. Продажна ціна — 70 тисяч доларів, яка включає повний комплект техніки, обладнання, меблів, документації, маркетингових активів і команду з 11 осіб.

"З одного боку, такі ресторани виглядають як вдале придбання: закриті комплекси, гарантований трафік мешканців, гарне оснащення, налагоджений побут. Але на практиці саме “закритість” ЖК стає мінусом. Якщо його мешканці не мають звички часто вечеряти поза домом, а з вулиці клієнти не доходять, бізнес швидко стикається з обмеженою аудиторією. А в умовах війни, психологічного тиску і постійної економії це може стати критичним", — йдеться у публікації.

За словами аналітиків, у столиці вже почалась хвиля закриттів, і з кожних десяти нових ресторанів лише два показують стабільний прибуток. Решта або балансує на межі, або йде з ринку протягом року. І навіть прибуткові заклади все частіше шукають нового власника як спосіб врятувати вкладення й уникнути глибшої кризи.

бізнес київ ресторани тенденції

Знак гривні
Знак гривні