Київ почав встановлювати парклети. Навіщо вони і як виглядають (ФОТО)

У травні в Києві почали облаштовувати парклети – публічні простори з вуличними меблями та озелененням. КМДА планує встановити такі мініпарки в усіх районах Києва.

Парклет біля Цирку. Фото: КМДА
Парклет біля Цирку. Фото: КМДА
Парклет біля Цирку. Фото: КМДА
Парклет біля Цирку. Фото: КМДА

Як пояснили київські чиновники, парклети створюють у Києві для того, щоб "забезпечити більше місць для відпочинку в місті та повернути тротуари пішоходам".

За словами директора Департаменту захисту довкілля та адаптації до зміни клімату КМДА Олександра Возного, така ініціатива виникла на запит киян.

Парклети встановлюють там, де до цього розташовувалися МАФи або у місцях, де регулярно незаконно паркують автомобілі.

У КМДА кажуть, що виготовлення та облаштування парклетів відбувається власними силами районних КП УЗН, без залучення додаткових бюджетних коштів.

Як пише Хмарочос, перший парклет облаштували біля Цирку, навпроти універмагу «Україна».

Наступним став парклет біля станції метро «Політехнічний інститут», але його розкритикували урбаністи. Адже конструкцію розмістили в зоні, яка і до цього належала пішоходам та не страждала від запаркованості.

Урбаністи зазначили, що муніципальні парклети не виконують початкової функції, а лише наслідують форму.

До того ж парклет облаштували біля шумного восьмисмугового Берестейського проспекту, на локації, яка ніяк не затінена деревами. У самій конструкції навіс також не передбачений.

Парклет біля станції метро «Політехнічний інститут». Фото з телеграм-каналу Ne:Urban
Парклет біля станції метро «Політехнічний інститут». Фото з телеграм-каналу Ne:Urban
Парклет біля станції метро «Політехнічний інститут». Фото з телеграм-каналу Ne:Urban
Парклет біля станції метро «Політехнічний інститут». Фото з телеграм-каналу Ne:Urban

Ще один парклет з’явився у Деснянському районі Києва. Простір з зеленими насадженнями облаштували вздовж просп. Червоної Калини в парку «Фестивальний».

Як зображено на фотографіях, конструкцію розмістили на місці, де раніше паркувалися авто. Водночас перед парклетом також облаштували антипаркувальні стовпчики.

Фото: КП УЗН Деснянського району
Фото: КП УЗН Деснянського району
Фото: КП УЗН Деснянського району
Фото: КП УЗН Деснянського району

Історія виникнення парклетів

Як пишуть на сайті КМДА, перший парклет з’явився у 2005 році в Сан-Франциско (США) як метод боротьби із засиллям автомобілів у місті. Міські активісти як експеримент встановили на парковці лавки і вазони з квітами. Нове місце для відпочинку набрало великої популярності, і парклети почали зʼявлятись в інших містах США та Європи.

Сьогодні парклети часто входять до офіційних міських програм озеленення. Їх встановлюють там, де важливо обмежити хаотичне паркування або створити додатковий громадський простір.

автомобілі київ парклети урбаністика озеленення

Знак гривні
Знак гривні