У Києві на пів року закрили шість станцій метро: чому так сталося і що робити містянам
Київський метрополітен зупинив рух між станціями "Теремки" та "Либідська" через терміновий ремонт на перегінному тунелі між станціями "Деміївська" та "Либідська".

Про це повідомляє Київська міська державна адміністрація.
"Рух поїздів Оболонсько-Теремківської лінії метро відбуватиметься між станціями "Героїв Дніпра" та "Либідська", – ідеться в повідомленні.
Як інформує КП «Київський метрополітен», станції метро «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська», «Виставковий центр», «Іподром», «Теремки» продовжать цілодобову роботу в режимі укриття.
За попередніми розрахунками, відновлювальні роботи триватимуть близько шести місяців і проводитимуться на поверхні землі, додали в КМДА.
Що сталося
Як пише Хмарочос, у соцмережах з’явилися відео, як вода заливає рейки тунелю між «Либідською» та «Деміївською». Джерела ГО «Пасажири Києва» в метро повідомили, що тунель розгерметизувався і почав наповнюватися водою приблизно тиждень тому. Сьогодні вранці з’явилися нові тріщини, й о 13:45 було прийнято рішення зупинити метро.
Не менш як два місяці піде на розриття ділянки, щоб фахівці могли перевірити, чи є взагалі на тунелі гідроізоляція та хімзакріплення. За словами головного інженера метро, попередньо є три версії:
- генпідрядник неякісно виконав роботи;
- вплинула річка Либідь;
- плавуни — складні геологічні умови.
Ділянку від Либідської до Деміївської площі будували у 2007-2008 роках, коли мером Києва був Леонід Черновецький. Вже тоді під час робіт сталася аварія: втопився під плавунами тунелепрохідний щит, пояснює заступник голови КМДА Микола Поворозник.
Реакція містян
Закриття частини метро стало шоком для жителів Голосіївського району, зокрема масиву Теремки та Теремки-2, а також тисяч тих, хто живе в передмістях Києва, таких як Чабани, Вишневе, Бровари, Біла Церква тощо. КМДА заявила, що вже запущено наземні маршрути:
- Автобус 2М «Кібернетичний центр — Либідська», як обіцяють, їздитиме з інтервалом одна хвилина.
- Тролейбус 43К «Кібернетичний центр — Либідська»: інтервал три хвилини.
- Автобус 38 подовжать до «Либідської»: раз на 17 хвилин.
- Тролейбус 50 від Милославської до «Либідської» — тимчасово припиняється. Натомість збільшують кількість тролейбусів на маршруті 50к від Милославської до Дарницької площі: інтервал 9 хвилин.
Утім, під час повітряних тривог транспорт зупиняється. До того ж, на думку аналітиків, автобусів-дублерів, які поки що запускає Київпастранс, буде недостатньо.
"Якби ми були у якомусь іншому місті, то у відставку би подав як мінімум директор метрополітену. В ідеалі – директор департаменту транспорту, який щось там вивчав в Японії, поки метро руйнувалося", – прокоментувала ситуацію депутатка Київради Ксенія Семенова.