"Акустичний" сквер замість радянського памʼятника. У центрі Києва нестандартно оновили простір

На розі вулиць Олеся Гончара й Богдана Хмельницького оновили колишній сквер Зої Космодемʼянської. Концепція нового простору має назву Acoustic Park, її розробила київська архітектурна студія Aranchii Architects.

Фото: Aranchii Architects
Фото: Aranchii Architects

Про це пише The Village Україна.

У сквері замість пам’ятника радянській комсомолці-диверсантці, який демонтували в червні, запропонували встановити акустичні інсталяції.

Роботи з облаштування скверу майже завершені. Уже проклали нові доріжки, встановили лави й провели озеленення території. Залишилося встановити інсталяції, які ще перебувають на етапі розроблення.

Студія Aranchii Architects розробила концепцію оновлення скверу безоплатно на запит міста. «Ми не впливаємо на бюджет й організацію робіт з імплементації, щоправда, намагаємося допомогти консультаціями. Взаємодіємо, де можемо, щось радимо, намагаємося вплинути на те, щоб реалізація була якісна», – розповів засновник студії Дмитро Аранчій.

Під час ремонтних робіт оновили мощення пішохідних доріжок, облаштували пандуси для маломобільних груп населення, встановили нові лави й урни, систему поливу, а також провели озеленення території.

Фото: The Village Україна
Фото: The Village Україна
Фото: The Village Україна
Фото: The Village Україна
Фото: The Village Україна
Фото: The Village Україна

Раніше простір скверу був організований довкола пам’ятника Космодем'янській, включно з лавами для сидіння, які були звернені до центральної площі з монументом. Сама територія скверу була відокремлена від вулиці невеличким парканом, який зараз прибрали.

«Ми взялися за це, бо хотіли допомогти перетворити місце, де головною була «композиція» з радянським монументом, на місце для людей, для їхнього зібрання і спілкування, на так званий в архітектурній геометрії «негативний» простір, що означає брак обʼєму з вивільненням місця для відвідувачів», – пояснив Дмитро Аранчій.

Концепція Acoustic Park передбачала збереження всіх здорових дорослих дерев, нові транзитні маршрути, лави з покриттям з натуральної деревини й невелику центральну площу еліптичної форми.

Фото: Aranchii Architects
Фото: Aranchii Architects

На площі також мають розташувати інсталяцію у вигляді фрагментів еліпсоїда, яка фокусуватиме й відбиватиме звукові хвилі так, щоб у певних точках скверу можна було чути підсилені звуки довкілля, випадкових подій чи розмов, пояснюють в Aranchii Architects. «Люди по обидва боки центральної мініплази зможуть чути одне одного, а також випадкові звуки на відстані», – відзначає Аранчій.

Автори проєкту запропонували не просто еліпс, а фрагменти еліпсоїда, щоб збирати не лише хвилі на певній висоті, а й усі звуки в просторі, що потрапляють в елемент конструкції.

Матеріал конструкції поки що перебуває на стадії узгодження, розглядають кілька варіантів. Одним з основних критеріїв є технічна відповідність поверхні еліпсоїда для досягнення акустичного ефекту, інший – стійкість і витривалість поверхні, кажуть архітектори.

декомунізація київ урбаністика архітектура

Знак гривні
Знак гривні