КМДА дають зрозуміти, що маршрутки на цивілізований транспорт не мінятимуть
Київ поки що не збирається позбуватися маршруток через начебто високу вартість їхньої заміни на нормальні великі автобуси та тролейбуси.

Про це пише міське видання Хмарочос.
В інтерв’ю Obozrevatel заступник голови КМДА Костянтин Усов назвав суму в 15 млрд грн.
За підрахунками Усова, перевізникам потрібно щонайменше 6 млрд грн, щоб замінити старі мікроавтобуси новими. А якщо йдеться про повну відмову від маршруток і заміну їх великими автобусами, то це обійдеться втричі дорожче.
Заступник вважає, що для заміни маршруток місто має закупити щонайменше тисячу автобусів, що коштуватиме 10 млрд, до чого слід додати ще 5 млрд на оснащення виробничої бази.
«15 мільярдів гривень – це непідйомна для Києва сума. І навіть якщо говорити про співпрацю з міжнародними фінансовими установами, які готові давати довгі та дешеві кредити, ми маємо ліміт на запозичення в конкретну мить часу. Він неофіційно становить 200 мільйонів доларів на все (5,3 мільярда гривень)», – заявив Усов.
Тож змінювати умови в столичних маршрутках поки будуть лише «новими стандартами» для них-таки, маршруток.
Водночас транспортний експерт Іван Черниш вважає, що ціна питання відмови від маршруток значно нижча, а КМДА, ймовірно, лише вигадує «відмазки».
Він підрахував, що для заміни маршруток достатньо буде закупити 720 повнорозмірних транспортних засобів, що може коштувати 3,6–4 млрд грн.
Цю суму експерт рахував таким чином. Зараз у Києві діє приблизно 140 маршрутів, на які, за чинними договорами, має виходити приблизно 1600 транспортних засобів. Середня місткість однієї маршрутки – 45 осіб, тоді як автобус вміщає 100. Вартість одного автобуса МАЗ-203 або тролейбуса Богдан Т701 становить близько 5–5,5 мільйона гривень.
А якщо оптимізувати транспортну систему, то замінити маршрутки можна і ще меншою кількістю транспорту:
«Насправді щоб всіх перевезти, потрібно менше, адже через дублювання та неоптимальну маршрутну мережу частина транспорту функціонує неефективно», – додає Черниш.
Крім того, експерт не розуміє, звідки взято суму в 5 млрд грн гривень на «оснащення виробничої бази». Адже наразі в Києві з восьми автобусних парків функціонують лише чотири. За радянських часів автобусні парки обслуговували понад 1500 транспортних засобів. Щодо тролейбусних депо, то зараз вони недозавантажені вдвічі в порівнянні з радянськими часами.
Нагадаємо, київські приватні перевізники заявили, що не зможуть виконати всі нові умови щодо роботи маршруток.