За звітами, в Києві різко падає кількість пасажирів комунального транспорту – але росте кількість пільговиків

Правда це, чи пов'язано з махінаціями на місцях, сказати неможливо. У Києві у період з 2017 по 2020 різко скорочується кількість пасажирів комунального громадського транспорту. Водночас зростає кількість пільгових пасажирів.

Фото: Київпастранс
Фото: Київпастранс

Про це свідчить інформація з управлінських рішень «Київпастрансу», – передає Хмарочос.

Аналіз звітності показує, що у 2017 році КПТ перевіз 453 мільйони осіб, з них 60% пільговики. Цього року щоденний випуск складав 952 одиниці громадського транспорту. У наступному 2018-му комунальний транспорт перевіз 389 мільйонів осіб, з них 65% пільговики. Цьогоріч середній добовий випуск комунального транспорту збільшився на шість одиниць – до 958.

У 2019 році кількість користувачів комунального транспорту зменшилась до 323 мільйонів, з них 58% пільговики. Кількість транспорту на маршрутах також зменшилась – до 927 одиниць.

2020 рік припав на карантинний період. Раз у раз громадський транспорт вводив обмеження – перевозив людей лише за спеціальними перепустками або тільки за кількістю сидячих місць. У цьому році комунальний транспорт перевіз 212 мільйонів пасажирів, з них 64% пільговики. Водночас кількість транспорту на щоденних маршрутах збільшилась до 1068 одиниць. Фінансування з міського бюджету у цей рік було найбільшим – 3,2 мільярда гривень.

Населення Києва при цьому постійно зростає.

Таким чином, можна стверджувати, що громадський транспорт не може впоратись зі своєю основною задачею – забезпечувати соціальну послугу з перевезення громадян, – вважає Хмарочос. – Зменшення кількості пасажирів означає, що кияни обирають інші види транспорту, що вони не задоволені якістю послуг перевізника.

У 2015 році Світовий банк разом із компанією Integrated Transport planning Ltd  розробили рекомендації з оптимізації та реорганізації громадського транспорту. Утім, абсолютну більшість із цих рекомендацій міська влада проігнорувала.

У цьому році влада міста планує підвищувати вартість проїзду у громадському транспорті Києва. Профспілки двох комунальних підприємств міста вимагають підняти тариф до 20–25 гривень.

На підприємствах підрахували, що на 2021 рік економічно обґрунтований тариф для одноразового проїзду в метро становить 21,05 гривні. Пізніше мер Віталій Кличко заперечив плановане підняття цін до такого рівня.

київ транспорт

Знак гривні
Знак гривні