Автомобілецентризм міста шкодить не лише пішоходам, а й громадському транспорту (КАРТИ)

Про це йдеться в аналізі Bloomberg City Lab.

Якщо "дім – це все, до чого ти можеш дійти пішки", то в багатьох місцях із цим проблеми. На противагу чітким пішохідним маршрутам без перетину з автомобілями – багато глухих кутів та багатосмугових доріг обмежують доступ людей до приємних місць, подовжують і роблять важкими та неприємними піші прогулянки.

Усупереч уявленням про "красу життя в приміській зоні", остання часто орієнтована на машини, й дороги закінчуються саме глухими кутами. Тоді як розділені на квадрати вулиці – ефективніші як для пішоходів, так і для громадського транспорту.

Саме тому багато недоліків, пов'язаних з орієнтуванням на машини, не можна подолати, просто "додавши автобусів" (якщо автобусу нема куди звертати, бо це одна траса з відгалуженнями до глухих кутів – ти не можеш розширити мережу, а можеш лише збільшити кількість автобусів на одному маршруті – й людям доведеться далеко йти до зупинки).

Це непогано видно на картах міст нижче.

Через пандемію багато людей стали "гуляльниками", розширюючи свій "дім як усе, до чого можна дійти пішки". І вони інтуїтивно уникають доріг, що закінчуються глухими кутами, або ж тих, де незручно йти через безліч автомобілів і брак зелені.

Зараз ці карти можуть бути вчасними, враховуючи, як системи громадського транспорту втратили фінансування через зменшення кількості пасажирів – можливо, планувальникам слід переосмислити спосіб планування вулиць.

Зеленим позначено глухі кути. Червоним найкраще поєднані в усі боки вулиці.

Новий Орлеан
Новий Орлеан

Докладніше на Bloomberg

автомобілі місто транспорт

Знак гривні
Знак гривні