Скасування місцевого акцизу на пальне залишило б багато громад без доходів
Для деяких містечок і селищ, особливо на трасах, заправки – ледь не "містоутворюючі підприємства".
"Скасування місцевого акцизу на пальне призведе до критичних соціальних наслідків для населення України. Громади втратять надійне джерело надходжень до місцевих бюджетів у часи економічної кризи, спричиненої пандемією і, як результат, можливість утримувати заклади освіти та охорони здоров’я; фінансувати зарплати вчителів, вихователів, лікарів; здійснювати закупівлі медикаментів та медичного устаткування, необхідних сьогодні для допомоги хворим на COVID-19. Адже, для багатьох громад акциз з пального приносить до 50% доходів у місцеві бюджети", – зауважив мер столиці Віталій Кличко від імені Асоціації міст України
Небезпека тимчасово відтермінована
Після критики попередніх пропозицій, Верховна Рада внесла до Бюджетного кодексу зміни, відповідно до яких вказані 13% акцизу від пального і надалі надходитиме до місцевих бюджетів.
Як передає Укрінформ, за таке рішення 15 грудня проголосували 236 народних депутатів.
"Ця правка стосується зарахування акцизу з продажу пального, який станом на сьогодні зараховувався у місцеві бюджети. Але з 2021 року його хотіли забрати з місцевих бюджетів. А це у більшості ОТГ значна стаття доходів... Громади просто кричать про те, наскільки їм необхідно залишити цей акциз", – заявила під час обговорення змін до Бюджетного кодексу народний депутат Галина Васильченко.
Водночас профільний комітет відзначив, що цей акцизний податок є джерелом дорожнього фонду, тож питання зарахування акцизного податку у розмірі 13,44% до місцевого бюджету пропонувалося врегулювати в інший спосіб.
"Ми пропонуємо у законі про державний бюджет шляхом розподілу субвенцій, які надаються місцевим бюджетам на дороги, розподілити (надходження від акцизу – ред.) між бюджетами самоврядування відповідно до протяжності вулиць і доріг комунальної власності", – нагадали у комітеті.
Раніше за ініціативою Верховної Ради бюджети громад планувалося позбавитися доходів від акцизу на пальне.
Пізніше було вирішено акциз залишити, однак змінити механізм його розподілу: кошти від акцизу на пальне мав розподіляти уряд відповідно до протяжності доріг та вулиць ОТГ.