Проблеми з проїздом без метро? А не треба було нищити травмайну мережу (КАРТА)
Раніше в Києві була розгалужена цілісна трамвайна мережа, яка була своєрідним наземним метрополітеном. І можна було, зробивши небагато пересадок, виключно трамваєм добратися з одного району Києва в інший, а також з правого берега – на лівий.
Про це пише Сергій Васильченко, очільник Українського центру суспільних даних.
Жителям та гостям столиці, які тепер мають проблеми з проїздом, пропоную не забувати хоча б подумки дуже сильно «подякувати»:
Омельченку Олександру Олександровичу (Голова КМДА 1996 — 2006)
Бабушкіну Сергію В'ячеславовичу (головний архітектор Києва 1996 – 2003)
забудовникам, таким як ТзОВ «ТРИ О»
архітекторам, таким як Тетяна Григорова
та «висококультурним» організаціям, які працюють у будівельній сфері столиці.
Тодішнє київське керівництво розпочало «трамвайну війну» — демонтували трамвайні лінії так, що тепер вони між собою не з’єднані.
А на місці біля «Палацу спорту» де зустрічались шляхи трамваїв майже зі всіх районів міста тепер стоїть «витвір» Бабушкіна та Григорової — ТРЦ Gulliver.

Зважте на те, що в центрі столиці трамвай колись був майже на кожній вулиці.
Трамвай перетинав міст Патона (1954–2004, трамвай недоїздив мостом півроку до 50-річчя).

Вокзальна площа. Люди могли тут сісти на трамвай до 1996 року. Тепер тут перевантажене метро і перевантажена машинами площа, до трамваю йти далеко й незручно.

Тривагонний трамвай на Саксаганського. З 2001 року на Саксаганського трамваї вже нікого не возять, а з 2003 року не існує тривагонних трамваїв у Києві, набиваються тепер у двовагонні.



Омельченку трамвай дістався у поганому стані, але можемо глянути, як би виглядала мапа трамвайних ліній, якби він їх зберіг (лінія по Набережному шосе закрита після Омельченка, але вона втратила сенс після закриття ним у 2004 лінії через міст Патона).
У 1996 році трамвай був на Львівській площі, Вокзальній площі, Залізничному масиві, біля Палацу спорту і на вул. Саксаганського, Липках, Печерську, Московській площі, Набережному шосе, мості Патона, проспекті Гагаріна. Лишилося тільки відмічене чорним на мапі (центр):

Закриття пейзажної і в той же час дуже необхідної лінії на мосту Патона провернули дуже швидко: вдень мер підписав розпорядження, о 20:00 вже знімали рейки з мосту, нікого не попередивши. Це, звісно ж, ніяк не розвантажило міст Патона; зате розірвало трамвайну мережу Києва на дві окремих.

Використано карти та частину опису звідси.