Як Михайлівська і Софіївські площі перетворюються у стоянки. Києву варто забути про безкоштовні парковки у центрі
Центр Києва просто кишить автівками. З кожним роком у пішоходів забирають усе більше і більше простору. Замість того, щоб боротися з кількістю машин, розвивати громадський транспорт та велосипедну інфраструктуру, Кличко думає, як полегшити життя власникам авто.
Автор: Олександр Оксимець
Так, міська влада вже не виключає того, що в самому центрі міста можуть з’явитися щонайменше два підземні паркінги — під Михайлівською та Європейською площами. Про це «Українській правді. Київ» недавно розповів радник мера Києва Павло Рябікін. Очевидно, хочуть «прощупати», як на цю божевільну ідею відреагує громадськість.
Рябікін бачить лише два шляхи вирішення проблем із паркінгами — впорядкувати наявний паркувальний простір і створити додаткові паркувальні потужності, у тому числі у центрі міста. Про інші способи зменшити кількість автівок радник Кличка чомусь не згадує. Насправді таких альтернатив уже набереться з добрий десяток: це і платний в’їзд у центр, і обмеження за парними/непарними номерними знаками, ускладнення в’їзду великих авто (наприклад, джипів)? пільги для суперміні- та електромобілів тощо.
У різному вигляді такі практики чудово зарекомендували себе в багатьох європейських містах — Лондоні, Парижі, Амстердамі, Берліні, Пекіні та десятках інших міст.
У нас же так: багато авто — значить треба більше парковок! І добре ще, якщо вони легальні. Законні паркінги часто стоять напівпорожні. Який дурень захоче платити, коли можна стати на тротуарі?
Тому не дивно, що поки влада бездіє, цілі площі в центрі Києва перетворюються на стихійні парковки. На Михайлівській та Софійській площі щодня паркуються десятки автомобілів, які не тільки псують туристичну привабливість міста, але й навіть не платять жодної гривні в міський бюджет.
Щойно новорічні гуляння на Михайлівській та Софійській площах закінчилися, машини одразу ж повернулися на місце. Однак не за один день. «Теорія розбитих вікон» в дії: спочатку з’являється перший ряд автівок. Коли їхніх власників не штрафують, з’являються другий, третій ряди і т.д., поки заставленим не виявиться майже увесь простір.
Софіївська площа
До розбитого шлагбауму вже понад місяць нікому немає діла
Софійська площа, 4 лютого. Праворуч видно третій ряд, на якому поки що лише кілька автомобілів...
Через тиждень, 12 лютого, третій ряд уже майже заповнений
А нижче фото новорічного дива. Софіївський майдан із парковки перетворився на місце, де гуляють і відпочивають люди.
Новорічні свята — чи не єдиний час, коли площі використовують люди, а не автівки. Скріншоти з відео «Радіо Свободи»
Михайлівська площа
Подібна ситуація і на Михайлівській площі. Водії сприймають лінії, що їх утворює чорна плитка, як розмітку на паркінгу.
Перетягуйте курсором лінію по середині ілюстрації
І якщо влітку 2014 року, через кілька місяців після обрання на посаду, Кличко піарився тим, що на Михайлівській нема машин, то зараз, через півтора року, такими «дрібничками» уже ніхто не заморочується. Адже вибори поки що дуже далеко.