Амстердам перетворюють на місто без автомобілів. Його роблять фізично непридатним для автотранзиту
За статистикою, в Амстердамі лише 19 відсотків людей кожного дня використовують автівки, а дві третини містян їздять містом на велосипеді. Утім, столицю Нідерландів хочуть перетворити на «місто без автомобілів».
Шерон Дійксма, представниця муніципальної ради Амстердама, оголосила про низку нових заходів, які ускладнюють рух автомобілів щонайменше десятьма центральними вулицями. Серед них односторонній рух, звуження проїжджої частини, бар’єри на дорозі тощо.
Аби ще більше заохотити водіїв відмовитися від своїх автівок, місто оголосило про плани зробити доступним амстердамський метрополітен вночі на вихідних, починаючи з 2021 року, а також запровадити безкоштовний вхід для дітей до 12 років на вихідних.
Паралельно мерія міста розробила ще більш радикальний план взагалі заборонити рух автотранспорту.
Зокрема, місто також має намір вже до 2030 року заборонити рух усіх автомобілів, що працюють на бензині та дизелі. Це мало б заохотити водіїв переходити на електромобілі.
Водночас прагнення до «майбутнього без викидів» набагато простіше реалізувати у разі, коли якнайменше транспортних засобів буде на дорозі.
Місто Амстердам намагається забезпечити собі майбутнє без автівок ціною найменших витрат. Ключовим інструментом є те, що голландці називають «зрізом» (knip - ніж по-голландськи).
Це встановлення бар’єрів, що ділить на короткі смуги довгі вулиці.
Більшу частину вулиці все ще можна використовувати для доставки чи щоб когось підібрати, але як транзитний маршрут через місто така вулиця стає практично непридатною.
Крім того, місто, на противагу нашим "спєрва парковкі постройтє" - систематично забирає паркомісця, облаштовуючи там натомість велопарковки, пішохідні зони та парки - і водночас посилює штрафи за неправильне паркування.