Україна придивляється до бразильських штурмовиків Super Tucano
Командування Повітряних сил України їздило у Бразилію придивлятися до їх легких штурмовиків Embraer Super Tucano.
Для українських гостей були організовані демонстраційні польоти на базі 3/3-ї Авіаційної ескадрильї (3º/3º GAv) 5-го крила, на озброєні якого знаходяться Embraer EMB-314 Super Tucano.
Про це повідомляє Український мілітарний портал.
EMB-314 Super Tucano — розробка бразильської компанії Embraer. Спочатку планувалось, що літак буде використовуватися як навчальний, проте згодом було доопрацьовано під легкий турбогвинтовий штурмовик.
Перший прототип літака піднявся в небо у 1999 році. Маса корисного навантаження Super Tucano становить 1550 кг, а тривалість польоту, при використанні підвісних паливних баків – до 8 годин.
Для зльоту і посадки літака достатньо злітно-посадкової смуги довжиною 900 м. Озброєння EMB-314 включає два кулемети 50 калібру з 200 патронами кожен, розташовані в крилі.
Окрім того, літак може також оснащуватися ракетами класу “повітря-повітря” типу AIM-9 виробництва Raytheon, підвісними ракетними контейнерами і звичайними або керованими бомбами.
Чому не тендер?
Втім, голова правління Українського мілітарного порталу також висловив свої особисті застереження:
"Якщо ми купуємо за свої власні кошти (а не отримуємо їх у якості допомоги від США), то чому ми не робимо, як цивілізовані країни світу?
Відкритий міжнародний тендер. Де чітко прописується, скільки і чого ми хочемо (наприклад, 24 штурмовики та 6 навчальних), на яких умовах (локалізація збірки, офсет, під вітчизняне озброєння тощо), у які часові межі та інші деталі. І запрошуємо взяти участь всіх, хто є на ринку! А далі проводимо порівняння цін/ характеристик/ пропозиції, відбираємо 2-3 найкращі пропозиції, після порівняльних випробувань ухвалюємо рішення про закупівлю того чи іншого вибору. Чому не робити так, як роблять передові країни світу? 300-500 млн $ - не така й маленька сума (а це десь стільки будуть коштувати 30 бортів з усіма супутніми витратами). Також, фактично, ми ще й підсядемо на пожиттєвий сервіс та обслуговування бортів, що теж дає щороку стабільний заробіток комусь...
Звісно, завжди є політичний "фактор доцільності", який свого часу й зіграв ключову роль у виборі турецьких засобів зв'язку ASELSAN перед американськими Harris, але чи є він у стосунках України та Бразилії?..
Правильний задум. Вірні пріоритети. Сумнівні підходи та можлива реалізація".