НБУ став переможцем світової нагороди за прозорість
Національний банк України уперше отримав престижну міжнародну нагороду Central Banking Awards у категорії "Прозорість" від профільного журналу про діяльність центральних банків та фінансових регуляторів Central Banking. Урочисте вручення нагород відбудеться 13 березня цього року у Лондоні, Велика Британія.
У попередні роки: за результатами 2017 року у категорії "Прозорість" був нагороджений Банк Ірландії, 2016 року – Банк Ізраїлю, 2015 року – Національний банк Чехії, 2014 року – Ріксбанк (центральний банк Швеції).
Про це йдеться у прес-релізі Central Banking, перекладеному самим НБУ.
Як зазначив голова комітету Central Banking Awards та головний редактор Central Banking Крістофер Джеффрі, Національний банк України доклав значних зусиль для підвищення прозорості під керівництвом Валерії Гонтаревої та Якова Смолія. "Водночас Національний банк продемонстрував, що посилена прозорість може бути важливим інструментом здійснення реформ у складних умовах, а не просто предметом розкоші для центральних банків у процвітаючих країнах з розвиненою економікою", – зауважив Крістофер Джеффрі.
Як наголосили у Central Banking Awards, із 2014 року Національний банк зіткнувся з численними проблемами – конфліктом у східних регіонах країни, зростанням інфляції, непрацюючою банківською системою. В таких умовах центробанку було легко піддатися спокусі не оприлюднювати жодної інформації або навіть знизити прозорість інституції, проте Національний банк на чолі з Валерією Гонтаревою та Яковом Смолієм обрав інший шлях. Навпаки, Національний банк значно збільшив обсяг інформації, яку він оприлюднює, про те, як він виконує свою роботу, і наполегливо працює над тим, щоб ця інформація була доступною у зрозумілій формі й своєчасно для тих, хто її потребує, йдеться у повідомленні Central Banking Awards.
Як і багато інших центральних банків світу, український регулятор запровадив таргетування інфляції, яке вимагало системних комунікацій щодо політики Національного банку. Але лише на цьому Національний банк не зупинився, на відміну від багатьох інших центробанків, і почав публікувати ще ширший спектр інформації про власні операції та діяльність. Національний банк також подолав проблему фейкових новин щодо банківської реформи, публікуючи на противагу коректну інформацію в проактивній формі та залучаючи громадськість через соціальні медіа.
Таким чином, усього за три роки Національному банку вдалося повністю перезавантажити систему зовнішніх комунікацій, спрямувавши її на виконання мандату центрального банку. Як наслідок, сьогодні зовнішні комунікації Національного банку підвищують ефективність політики регулятора, пояснюючи логіку прийняття рішень, їх причини й наслідки, та допомагають населенню, бізнесу, банкам та іншим клієнтам і партнерам центробанку приймати поінформовані рішення. Яскравим прикладом у цьому сенсі стала публічно презентована навесні 2018 року Стратегія Національного банку, яка дає чітке уявлення про орієнтири та напрямки політики центробанку на середньострокову перспективу.