Новий аеропорт Стамбула показує можливості авіавузла в Києві (ВІДЕО)
Ті можливості, якими скористався Стамбул, аби стати одним з основних авіавузлів Європи - є також і в авіавузла Києва.
Таку точку зору висловлює Євген Глібовицький:
"В Стамбулі закінчують будувати новий аеропорт. Перша черга зможе приймати 90 млн пасажирів в рік, друга - до 200 млн. Це буде найбільше летовище в Європі. Turkish Airlines планують переселення на останній тиждень жовтня.
Мене це трохи засмучує, бо дуже подобалося розташування теперішнього Ататюрка - 40 хв автобусом від Таксіма, 55 - трамваєм від Султанахмета. Відстань тепер збільшиться. Метро планується, але на день відкриття його ще не буде, тому старий Стамбул стане на якийсь час менш доступним для транзитних пасажирів. Якщо пояснити по-київському, то турки закривають основний аеропорт Ататюрк, який у них був в умовних Жулянах, переносячи його в новий (він так і називається - Istanbul New Airport), в умовному Гостомелі, зберігаючи ще один, менший, який у них в умовному Борисполі (Сабіха).
Новий аеропорт зумисно безіменний, символічно зберігає свою неназваність, ймовірно, для лідера з дуже відмінними від Ататюрка поглядами на Туреччину.
Новий аеропорт зробить пересадки в Стамбулі зручнішими, бо не буде обмежень по слотах, які зараз призвели до того, що Туркіші в Ататюрку мають навіть нічну (!) хвилю пересадок. Я також очікую появу рейсів до Стамбула з більшої кількості регіональних українських аеропортів: крім наявних Києва, Львова, Одеси, Запоріжжя, Херсона, Харкова, цілком можливо, що додадуться Кривий Ріг, Вінниця, Миколаїв, Чернівці, з часом Суми, Рівне, Ужгород, Полтава, Тернопіль, Бердянськ. Одного дня літаки Туркішів знову побачать Дніпро та Франківськ, колись - українські Сімферополь, Донецьк, Луганськ і безпечний для посадок Маріуполь.
Київський авіавузол має чудову можливість вчитись і готуватись: безпекові виклики примушуватимуть Україну ставати регіональним гравцем, що вимагатиме прямих сполучень, а отже - потужного хабу і 1-2 великих транзитних авіакомпаній. За 10-15 років на Бориспіль чи Гостомель чекає, ймовірно, велика перебудова, яку можна буде робити з урахуванням всіх здобутків і помилок сусідів - від московських Домодєдово та Шеремєтьєво, варшавських Окенцє та порожнього Модліна, Риги - і до Стамбула. МАУ за той час має не тільки втримати високу планку безпеки, але й змінити цінності компанії (швидше за все, шляхом зміни власника). Хтось амбітний і сміливий - запустити новий паралельний проект у Києві, Львові чи Одесі. Або прийти на заміну МАУ. Життя йде вперед.
25 років тому Стамбул був крихітним гравцем поруч з європейськими ґрандами, а на місці сьогоднішніх близькосхідних авіаційних гігантів вітер носив пісок. До сьогоднішніх успіхів турки йшли довго, і дорога не була прямою.