Що роблять зі снігопадами за кордоном (ФОТО)

В Укргідрометцентрі раніше оголосили штормове попередження на 19 грудня через сильні снігопади. Цукор, пісок, роботи, тунелі, сонячні батареї — далеко не всі способи боротьби зі снігом на автошляхах різних країн.

У США діє "правило трьох годин". Після масштабного снігопаду головні магістралі повинні бути розчищені через три години. Така прогнозованість мотивує місцеві компанії з обслуговування вкладатися у строгі дедлайни. Водії ж знають, що упродовж трьох годин після снігопаду багато доріг можуть залишатися нерозчищеними, тому вони не виїжджають і не заважають працювати техніці.

а це Норвегія - снігу гори, дорога суха

Києву ж потрібна поліція. В Україні іноді не діє навіть "правило двох діб". У моменти пікових навантажень не вистачає техніки, людей і пального, аби вчасно розчистити дороги.


Де у світі випадає найбільше снігу? Києва в топ-10 нема (ІНФОГРАФІКА, ВІДЕО)

Так, у Кличка пояснили, що заважало прибирати сніг в Києві: разом зі снігопадом на вулицях Києва 18 грудня спостерігалася велика кількість автомобілів, які ускладнювали роботу комунальних служб.

У найближчі дні снігоочисну техніку супроводжуватимуть автомобілі поліції. Для цього будуть працювати 50 патрулів. Це повинно допомогти розвантажити дороги.

У Чикаго перед снігопадом дороги поливають сумішшю з цукровим сиропом. Це допомагає частково запобігти появі ожеледиці, коли сніг почне танути. Також це більш екологічний спосіб боротьби з намерзанням, ніж застосування солей.

Влада Сіетла пішла ще більш дружнім до природи шляхом. Вона робить снігове полотно придатним для їзди, посипаючи його звичайним піском. Авто лише з переднім або заднім приводом можуть відчувати труднощі на деяких вулицях, але для США з їх популярністю позашляховиків ця проблема не є глобальною.

Правда, посипання дороги піском має суттєвий мінус: вітер його швидко здуває. Через півгодини на трасі з трафіком середньої жвавості його вже може не бути.

У Швеції придумали, як з цим боротися. Там дрібний пісок змішують з гарячою водою в пропорції 7 до 3, а далі цю суміш розбризкують на вулицях. В результаті сніг не тане, але його поверхня стає схожою на наждачний папір. На відміну від простого розкидання піску, цього способу вистачає на три-сім днів.

Природні переваги своєї місцевості використовують ісландці. Маючи багато гейзерів, країна вирішила прокласти труби під головними вулицями міст. Завдяки геотермальній енергії сніг тане, ледь потрапляючи на землю. Витрати виходять вельми помірними — тільки на будівництво і профілактику системи.

У Японії в деяких гірських регіонах за сезон може випасти по п'ять-шість метрів снігу. Японці не затягують з його прибиранням, а щодня розчищають дороги потужною технікою. Через це до кінця зими утворюються високі снігові тунелі, які є справжньою окрасою зимових японських гір.

дорога Татеяма Куробе: стіни снігу, дорога чиста й безпечна

Однак "будівництво" лабіринтів коштує недешево. У місті Саппоро місцевий бюджет на прибирання снігу витрачає майже 900 тисяч доларів на день.

У менш холодних районах країни для розчищення доріг від снігу використовують воду. Коли температура ґрунту не опускається нижче нуля градусів, то вода не замерзає, і нею змивають сніг. Встановлення таких систем на власних ділянках коштує 7-10 тисяч доларів, а вздовж доріг — суттєво дорожче.

Також у японських містах можна зустріти роботів, які збирають сніг і упаковують його у квадратні брикети. Такі брикети легко складати на узбіччі, щоб потім вивезти за місто. Роботи виглядають кумедно і розважають іноземців.

У Канаді сніг вивозять на мобільні полігони і розтоплюють. У 2002 році влада Торонто купила три такі "топильні" машини за 8 млн дол. При цьому міські витрати на утримання кілометра полотна при ста снігопадах на рік перевищують 5,5 тисяч доларів.

коли тільки можливо, сніг у Торонто розтоплюють на місці

Серед нових способів боротьби із заторами варто виділити краудсорсинг інформації. Схожі технології використовують Твіттер і деякі GPS-сервіси.

Первинна інформація про стан доріг надходить від самих користувачів.
Далі її отримують комунальні підприємства, підрядники і водії. Перші можуть дізнатися, які з ключових доріг варто розчистити в першу чергу, тоді як автомобілісти будують маршрути з урахуванням заторів і все ще засніжених доріг.

Експерименти

У США запропонували додавати в дорожні суміші керосин. Виявилося, це значно підвищує здатність дороги акумулювати тепло, щоб віддавати його тоді, коли випав сніг. При цьому вартість полотна не відрізняється від звичайної.

Нестандартно до снігового питання підійшли в Китаї. Там недавно в одну з доріг вбудували сонячні батареї. Тепер у світлий час доби дорога накопичує енергію і витрачає її для заправки електромобілів та підігріву асфальту вище 0 градусів.

Звісно, це, скоріше, випробування цікавого концепту, тому говорити про ціни та економічну ефективність фотогальванічних доріг ще рано.

За матеріалом Економічної правди

канада природа сша японія норвегія краса

Знак гривні
Знак гривні