Москва заборонить українським авіаперевізникам літати в Росію. А російські припиняють продаж квитків в Україну

У відповідь на заборону російським авіакомпаніям літати в Україну Москва вживе “дзеркальних заходів” – заборонить польоти в Росію українських авіакомпаній. Про це в ефірі телеканалу “Россия 1” заявив міністр транспорту РФ Максим Соколов, повідомляє Cheap Trip

“На сьогодні ми ще не отримали офіційних роз’яснень чи письмових заборон від України, але щойно отримаємо – запровадимо відповідні заходи, і дві українські авіакомпанії не будуть допущені до польотів на територію Росії”, – пояснив міністр.

Ідеться про “Міжнародні авіалінії України” та “Дніпроавіа”. “МАУ” виконує рейси з Києва в Москву, Санкт-Петербург та Калінінград і з Одеси – в Москву, а “Дніпроавіа” літає між Москвою та Дніпропетровськом.
Є, щоправда, ще авіакомпанія “Мотор Січ” із рейсом Запоріжжя-Москва. Але про неї російський міністр чомусь не згадав.

Раніше в “МАУ” підрахували, що в разі заборони виконувати рейси в Росію компанія втратить загалом $35,6 млн щорічного доходу, а пасажиропотік у київському аеропорту “Бориспіль” унаслідок обміну санкціями скоротиться на 300 тис. осіб за рік.

Про збитки для свого підприємства заявив і голова ради директорів аеропорту “Київ” (Жуляни) Денис Кострожевський – за його словами, через розрив авіасполучення з Росією аеропорт втратить до 30% доходу, а бюджет Києва – близько 2,5 млн гривень на місяць.
Щоправда, а/к “Трансаеро” (саме цей російський перевізник, якого впродовж року має поглинути “Аерофлот”, зараз літає в Жуляни) іще до новини про майбутню заборону заборгував українському летовищу $650 тис.

Про рішення заборонити польоти російських авіакомпаній в Україну заявив на нараді в Кабінеті міністрів 25 вересня прем’єр-міністр Арсеній Яценюк. Зазначивши, що “нема що робити російським літакам з російськими триколорами в українських аеропортах”.

Відповідних санкцій буде вжито згідно з рішенням Ради національної безпеки й оборони від 2 вересня.

Згодом Державіаслужба України повідомила, що заборону на польоти російських авіаперевізників в українські аеропорти буде запроваджено з 25 жовтня.
З цього дня починається зимовий розклад польотів, і, відповідно, авіакомпанії з РФ просто не отримають від України необхідні дозволи на виконання рейсів.

Під санкції потрапляють “Аерофлот”, “Трансаеро”, S7 Airlines, “Россия” – тобто авіакомпанії, які, всупереч забороні Києва, виконують рейси в окупований Крим. Перші три а/к сполучали Москву з Києвом та Одесою, а “Россия” літала до Києва із Санкт-Петербурга.

А от російська авіакомпанія “Ютейр”, яка також виконує рейси з Києва в Москву, під дію санкцій не потрапила – оскільки в Крим після заборони з боку України літати не наважилась. Тож після запровадження “дзеркальних” санкцій щодо українських авіаперевізників з боку Росії, “Ютейр” може стати монополістом авіаперевезень між двома державами.
Очевидно, в такому разі компанії доведеться значно збільшити частоту польотів (зараз вона виконує один рейс на день між Києвом та Москвою) та пустити на цьому напрямку більший літак.

У мінтрансі РФ наголошують на тому, що від взаємних повітряних санкцій постраждають передусім громадяни України – саме вони, як запевняє міністр Соколов, становлять 70% пасажирів на російсько-українських рейсах.
Москва, навіть після анексії Криму та початку російської агресії на Донбасі, залишалася також популярним транзитним пунктом на шляху з України в Азію, куди “Аерофлот” і “Трансаеро” часто пропонували вигідні тарифи.

Варто зауважити, що санкції, запроваджувані Києвом проти Москви аж через півтора року після окупації Криму, лише частково стосуються транзитних польотів російських авіаперевізників над територією України. Тоді як Росія ще в серпні 2014 року повністю заборонила українським а/к літати транзитом через свій повітряний простір, що завдало дуже значних збитків передусім “МАУ”.

Станом на 28 вересня 2015 р. авіакомпанії “Аерофлот” та “Россия” припинили продаж квитків на рейси в Україну , починаючи з 25 жовтня. Також пасажирам обіцяють повернути гроші за квитки, придбані на “заборонені” дати раніше.

Водночас на сайті компаній Трансаеро та S7 Airlines продаж квитків триває, в тому числі й за “незворотним” тарифом.

авіація транспорт росія

Знак гривні
Знак гривні