Прорвало дамбу Бортницької станції аерації. Мільйони на її модернізацію зникають в нікуди

У середу, 10 квітня, під Києвом на станції аерації у Бортничах сталася аварія. Прорвало дамбу, яка знаходиться між полями станції і Дніпром.

Першими тривогу підняли співробітники станції. Вільні підрозділи МНС Києва та президентський полк були підняті по тривозі о першій ночі. Протягом години вони мали прибути на роботу в повній екіпіровці, повідомляє ТСН. Пізніше їх розсадили по автобусах і вивезли до Бортничів.

Дістатися до самої дамби неможливо. Тому солдати кидають у воду мішки із землею, створюючи шлях. На місці події працюють близько 250 військових та понад 300 бійців МНС.

Вони кидають у воду мішки із піском та глиною, щоб вода не пішла далі. Таким чином рятують розмиту дамбу. Мішки їм підвозять на машинах. 200 м дороги до дамби вже підтоплено.

Представники водоканалу запевняють, що нічого страшного не сталося. Мовляв, тала вода не загрожує Києву, вона йде на Бортничі, але до цього населеного пункту — 3 км. Тому сподіваються, що вода туди не дістанеться.

19 лютого на засіданні постійної комісії Київради з питань екологічної політики директор Бортницької станції аерації Володимир Бражник попереджав про прориви земляних дамб на мулових полях станції. Він розповів, що фахівці виявили близько 18 проривів дамб, які тягнуть за собою неукріплену раніше землю захисної споруди.

За словами головного технолога Бортницької станції аерації Ігоря Березаня, на станції зберігають близько 10 мільйонів кубічних метрів осаду, при тому, що проектна потужність мулових полів не перевищувала 3,5 мільйони.

На думку еколога Володимира Борейка, земляні дамби станції можуть не витримати такої кількості відходів після переробки каналізаційних стоків – на початок березня 2013 року дамби мали близько 80 промоїн. Унаслідок потенційної аварії небезпечні відходи можуть потрапити в довколишні озера і Дніпро.

Столична влада роками витрачає мільйони гривень на вирішення проблеми переповнення станції, але безрезультатно. У розтраті мільйонів гривень зі столичного бюджету зацікавлене ціле коло бізнес-структур: від фірм, які щорічно ремонтують дамби, і до проектних організацій, котрі щокілька років отримують гроші за новий проект.

Тим часом проблему накопичення намулу можна вирішити раз і назавжди – так, як це роблять у Європі і Росії. Для цього треба побудувати спеціальний завод для спалювання осаду, – каже директор Бортницької станції аерації Володимир Бражник.

КМДА уже не раз асигнувала кошти на проектну документацію, однак знов змушена це робити наприкінці 2012 року.

Попередні спроби завершилися нічим. Як повідомляє телеканал ТВі, наприкінці 2000-х років тендер на проектні роботи на зведення мулоспалювального заводу виграло ТОВ "Берлінвассер Інтернаціональ-Ост" – спільне підприємство української "Альфа-У" та німецької компанії з дуже схожою назвою – "Берлінвассер Інтернаціональ".

Колишній заступник голови Київської адміністрації Олександр Мазурчак пояснив журналістам, що "Берлінвассер Інтернаціональ" є сумлінним розробником-проектантом, але висловив сумніви у порядності ТОВ "Берлінвассер Інтернаціональ-Ост".

За даними Єдиного державного реєстру, українська співзасновниця "Берлінвассер Інтернаціональ-Осту" – компанія "Альфа-У" зареєстрована за адресою: Львівська область, місто Трускавець, вул. Шевченка, 40. За тією ж адресою є також і "Берлінвассер Інтернаціональ-Ост".

Виявилося, що керівник "Берлінвассер Інтернаціональ-Ост" замовив роботи підрядникам, але не оплатив їхнє виконання повністю.

Дніпропетровське ТОВ "Екопрон-ЮГ" розробляло проект мулоспалювального заводу. "Текос ЛТД" підрядилась на роботи з технології очистки стічних вод. Керівники обох підприємств підтвердили журналістам, що не отримали всіх належних коштів.

Віктор Возняк, який очолював ТОВ "Берлінвассер Інтернаціональ-Ост", спочатку пообіцяв кореспондентові ТВі зустрітися для інтерв’ю, проте потім припинив відповідати на дзвінки.

Наприкінці 2012 року, після історії з "Берлінвассер Інтернаціональ-Остом" київська влада виділила понад 14 мільйонів гривень ДП "Інститут Київінжпроект" на розробку проектно-кошторисної документації по об’єкту Бортницька станція аерації, який нібито завершать уже у травні. А "Берлінвассер Інтернаціональ-Ост", за даними медіа, вже після Києва, у 2011 році знову перемогла у тендері на розробку проекту реконструкції станції водозабору "Добровляни" в Івано-Франківській області на 480 тисяч доларів.

екологія гроші київ катастрофа влада

Знак гривні
Знак гривні