Нудні цифри у яскравих малюнках

Портал ТЕКСТИ запускає першу на пострадянському просторі довгострокову програму з журналістики даних — Data Journalism School.

Наша мета — мотивувати фахівців з різних галузей до візуалізацій, популяризація ідей дата-журналістики і навчання всім необхідним інструментам і навичкам. Допомогти українським медіа, компаніям і блогерам створювати цікавий контент, який привертатиме більше уваги з боку читачів-споживачів.

Це — комплексний навчальний проект, що поділений на декілька модулів (в залежності від складності і компетентності учасників). Кожен, хто зацікавлений продукувати візуалізації для власних медіа, бізнесу, навчання, наукових досліджень, блогу тощо, може обрати відповідний для себе рівень (пройти всі або окремі модулі). Студенти школи отримають знання і навички з розробки як простих, так і складних візуалізацій.
Це не мотиваційний семінар, де вам розповідатимуть “як круто робити інфографіку” і показуватимуть іноземні приклади, без пояснень і практичних завдань.

Спікери школи є визнаними на міжнародному рівні фахівцями, які першими в Україні та інших країнах пост-СРСР почали робити унікальні візуалізації. Торік Texty.org.ua з проектом “Відкритої бази даних державних закупівель” зайняли друге місце на авторитетному конкурсі візуалізацій 2012 Data Journalism Awards (серед учасників змагань світові ЗМІ на кшталт The Economist, Chicago Tribune, The Financial Times, The Wall Street Journal, El Mundo, The Globe and Mail тощо), випередивши проект BBC. Британська газета The Guardian писала про премію і згадувала унікальний український проект.

Одним із проявів професійного визнання робіт Texty.org.ua стала спільна робзробка з іншими виданнями та організаціями масштабних візуалізацій. Разом з журналом Forbes Украина було створено інтерактивну візуалізацію “тендерних чемпіонів” (постійно оновлюється) — українських бізнесменів, які збагачуються на державних закупівлях.

Під час парламентських виборів-2012 Texty.org.ua і рекламна агенція РАМ створили проект Rada2012 — візуалізація результатів виборів (дані екзіт-полів, офіційні дані ЦВК), повна інформація про всіх кандидатів-мажоритарників.

Зроблені порталом Texty.org.ua інфографіки набували широкої популярності серед українських читачів і тиражувалися медіа. Наприклад, візуалізація назв центральних вулиць усіх населених пунктів України, найкращі київські школи з математики і англійської мови, 33 смертних гріхи Табачника (перелік дій міністра, які руйнують освіту) тощо.

Цільова аудиторія DJS: журналісти, блогери, маркетологи, дизайнери, прес-секретарі, pr-фахівці тощо. Всі, хто цікавиться візуалізацією великих обсягів інформації і бажає привернути більшу увагу до своїх доробків з боку аудиторії.

Спікери першого модулю DJS:
Роман Кульчинський — редактор Texty.org.ua. До цього працював головним редактором у виданнях ZaUa.org і “Український тиждень”, редактором відділу політики ділового тижневика “Контракти”, керівником інформаційно-аналітичного відділу Cлужби новин каналу СТБ. Закінчив Інститут журналістики Київського національного університету ім. Т. Шевченка.

Анатолій Бондаренко — керівник напрямку журналістики даних Texty.org.ua. Організовував та брав участь у численних громадських кампаніях, був членом адміністративної групи maidan.org.ua (2001-2005). В 2006 році був учасником успішної громадянської кампанії на виборах мера м. Ірпінь (Київська область). Працював редактором відділу політики в журналі “Український тиждень” і порталі ZaUa.org. Будучи за фахом інженером-фізиком, Анатолій Бондаренко зосередив свою діяльність на журналістиці та програмуванні.

Олексій Набожняк — виконавчий директор комунікаційної групи «Ефективні рішення» (репутаційний менеджмент для бізнесу та політиків), викладач Могилянської школи журналістики (курс «Економіка для журналістів»). Співавтор проекту «Анатомія хабара» інтернет-видання Texty.org.ua, в рамках якого було досліджено тематику «зафіксованого хабарництва» шляхом аналізу даних Єдиного реєстру судових рішень. Співпрацював з низкою ділових медіа, зокрема, газетою “Деловая столица”, “Комментарии”, журналом “Деньги”, інформаційною агенцією “ЛігаБізнесІнформ”, комунікаційною групою ESG тощо. Закінчив Могилянську школу журналістики.

Час проведення першого модулю: 16 лютого 2013 року (субота), з 10.00 по 18.00

Другий модуль запланований на весну 2013 року, третій і четвертий — осінь-зиму 2013 року.

Місце проведення: Київ, вул. Ризька, 15, Інтерньюз-Україна,

Навчальний план першого модулю (розрахований на початківців, які мають бажання, але не мають навичок). Ви опануєте основи інфографіки:

1. Тенденції у світових медіа: дані замінюють статті. Мотиваційна частина з прикладами в Україні та світі:
- типи інфографіки і візуалізацій
- «журналістика даних» що це?

2.1 Робота з даними:
2.1.1 Звідки брати дані (сайти, запити, урядові БД);
2.1.2 Відбір та фільтрація даних: що візуалізувати із сотень рядків у екселі?

2.2 Приклади інфографіки (хороші та погані): розбір помилок або вдалих рішень.

3. Знайомство з інструментами для створення інфографіки:
3.1 Онлайн-інструменти для створення інфографіки;
- графіки
- карти

4. Створення історії. Робота команди та алгоритми розробки візуалізації:
- показ пропорцій;
- показ зв'язку і кореляції;
- показ залежності у часі;
- географічна інформація.

5. Дизайн та особливості сприйняття візуальної інформації:
- основи графічного дизайну: композиція, шрифти, колір;
- мова візуальних символів та особливості зорової системи;
- як визначити найбільш ефективний спосіб для показу різних типів даних.

6. Практичні завдання.

Вартість навчання на першому модулі:
300 грн — оплата до 31.01.2013
400 грн — оплата до 10.02.2013
500 грн — оплата після 10.02 і в день проведення навчання
У вартість входять кава-брейки і обід.

Всі учасники після навчання отримають конспект занять і презентації спікерів (в електронному форматі). Проїзд (для учаснків з інших міст) оплачується за власний кошт.

Примітка: учасники першого модулю матимуть 10% знижку на наступні.

Чому не безкоштовно: портал Texty.org.ua існує на добровільні пожертви своїх читачів і благочинних організацій. Отже, цей проект дозволить отримати додаткові гроші, які підуть на створення нових візуалізацій і цікавих текстів для українських читачів.

Також ми хочемо поширювати культуру візуалізацій, в першу чергу, серед медіа. Досвід доводить: більш цінними для людей є ті знання, за які вони заплатили. Вірогідність застосування на практиці зростає.

Для вступу до Школи журналістики даних треба заповнити анкету.

Контакти:
Микола Малуха, координатор DJS
+380669225389
skype: jesfor
e-mail: texty.org.ua@gmail.com (надсилати листи з поміткою DJS)

Слідкуйте за нашою офіційною сторінкою у Facebook

Ідеолог і засновник школи: портал Texty.org.ua

Партнери: Інтерньюз-Україна

Тому наразі анкета заповнюється на другий семінар першого модулю. Всі, хто не отримав листа щодо оплати - автоматично перенесені на цю дату.

Сподіваємося ви нас розумієте і не матимете претензій.

редакційне

Знак гривні
Знак гривні