Штучний інтелект створює абсолютно нові професії, — The Economist

Технологія ШІ вже формує попит на нові професії — для навчання агентів, їх упровадження в організаціях і контролю за їхньою поведінкою. До того ж багато з цих ролей потребують унікально людських навичок.

Фото: depositphotos.com
Фото: depositphotos.com

Про це пише The Economist.

Приміром, анотації даних сьогодні — це вже не просто низькооплачуваний підробіток, де потрібно монотонно розмічати зображення. У міру розвитку ШІ дедалі частіше залучають фахівців у галузях фінансів, права та медицини для допомоги в навчанні моделей. Mercor — стартап, що створив платформу для найму науковців і експертів для розробки ботів, — нещодавно був оцінений у $10 млрд. За словами його генерального директора Брендана Фуді, у середньому вони заробляють $90 на годину.

Після навчання ботів потрібні команди так званих forward-deployed engineers (FDE) — інженерів, які працюють безпосередньо в організаціях клієнтів і відповідають за впровадження та адаптацію систем ШІ до їхніх реальних процесів. Palantir — великий розробник програмного забезпечення, що став піонером цієї моделі, — наділяє їх ореолом відчайдушної сміливості. «Спочатку були лише ми. Двоє інженерів, закинутих на військову базу поблизу Кандагара, з мінімальними, але чіткими наказами з Пало-Альто: “Їдьте туди й перемагайте”», — так починається типовий допис у блозі колишнього FDE Palantir.

На практиці FDE поєднують ролі розробника, консультанта й продавця: вони працюють безпосередньо на майданчику клієнта, налаштовують ШІ-інструменти під його потреби та забезпечують їх повноцінний запуск у роботу. Кількість FDE зростає, хоча поки що з невеликої бази. Гаррі Тан, очільник стартап-інкубатора Y Combinator, нещодавно заявив, що його молоді компанії мали 63 відкриті вакансії для FDE — проти чотирьох минулого року.

У міру поширення агентів ШІ їхнім розробникам дедалі важливіше розуміти людськоорієнтовані сфери, у яких працюють їхні продукти. Наприклад, компанія, що створює агента для служби підтримки клієнтів, має відчувати, чому роздратований клієнт набирає «нуль» лише для того, щоб накричати на живу людину.

Гіманшу Палсуле, генеральний директор Cornerstone OnDemand — компанії з розвитку навичок, — наводить як приклад Waymo, швидкозростаючого оператора роботаксі, щоб показати, як еволюціонує робота розробника. Автомобілі Waymo їздять автономно від початку до кінця маршруту. Але що, якщо вони зламаються й заблокують пасажирів усередині? Тоді виникає потреба в тому, що він називає «хлопцем — або дівчиною — на небі»: віддаленим фахівцем з усунення проблем, який має розуміти не лише технологію, а й те, як заспокоїти знервованих пасажирів.

Раніше, за словами Палсуле, інженерів-програмістів цінували за здатність писати код, а не за вміння спілкуватися з людьми. Тепер це вже не так. Код нині може писати алгоритм. «Ваша особистість — ось де ваша перевага».

Окреме завдання — встановлення правил, які мають запобігти тому, щоб агенти ШІ спричиняли хаос. AI Workforce Consortium — дослідницька група під керівництвом Cisco, виробника мережевого обладнання, — нещодавно проаналізувала 50 ІТ-професій у заможних країнах. Найшвидше зростання показали спеціалісти з ризиків і управління ШІ — навіть швидше, ніж програмісти ШІ. Зазвичай вони відповідають за те, щоб боти не допускали витоків даних і не призводили до збоїв у роботі компаній, серед іншого.

Координувати всі ці напрями дедалі частіше доручають директору з ШІ — посаді, яка стрімко набирає популярності на рівні топменеджменту. Зазвичай такі керівники поєднують технічну експертизу з глибоким знанням конкретної галузі та досвідом масштабних трансформацій бізнес-процесів. Це робота не для слабкодухих. За даними технологічної компанії IBM, велика корпорація в середньому використовує до 11 генеративних моделей ШІ й постійно перебуває під шквалом пропозицій від постачальників, які намагаються продати агентів для будь-яких мислимих функцій.

ШІ ринок праці тенденції

Знак гривні
Знак гривні