Як заборона мобільних телефонів у школі позначається на успішності учнів, — дослідження

Заборона мобільних телефонів у школах Флориди спершу викликала дисциплінарні проблеми, але вже через два роки призвела до відчутного покращення успішності, особливо серед хлопців та учнів середніх і старших класів.

Фото ілюстративне, з відкритих джерел
Фото ілюстративне, з відкритих джерел

Про це пишуть дослідники Девід Н. Фіґліо та Умут Озек у роботі The Impact of Cell Phone Bans in Schools on Student Outcomes: Evidence from Florida.

Дослідники поєднали два набори даних для проведення цього аналізу: дані про активність смартфонів на рівні шкільних будівель та адміністративні дані про учнів за рік до заборони (2022–23 навчальний рік) та за два роки після її запровадження (2023–24 і 2024–25 навчальні роки).

У перший місяць дії заборони (вересень 2023 року) кількість відсторонень учнів від занять зросла на 25% порівняно з тим самим місяцем попереднього навчального року. Підвищені показники дисциплінарних заходів зберігалися протягом усього навчального року. Особливо різкими були ефекти серед чорношкірих хлопців, чиї показники відсторонень у школах із високим рівнем використання телефонів зросли на 30%.

Однак навіть у школах з найбільшим ефектом та серед окремих груп населення до початку наступного навчального року рівень дисциплінарних заходів повернувся майже до рівня «до заборони». Дослідники припустили, що це відображає період адаптації до нової політики, а не довгостроковий негативний ефект її впровадження.

У перший рік дії заборони, коли дисциплінарні показники були високими, статистично значущих змін у результатах тестів не було. Натомість у другий рік результати тестів суттєво покращилися, причому позитивні ефекти концентрувалися у весняному семестрі. Дослідники припускають, що це може бути пов’язано з більшою важливістю весняних тестів, які впливають на перехід до наступного класу та випуск зі школи. Покращення результатів також було зосереджене серед хлопців та серед учнів середніх і старших шкіл.

Порівнюючи школи з високим та низьким ефектом, дослідники відзначили значне скорочення невиправданих пропусків занять протягом двох років після запровадження заборони на мобільні телефони. Вони припустили, що підвищена відвідуваність може пояснити до половини покращення результатів тестів, зафіксованого в основному аналізі.

дослідження заборона смартфони сша школи

Знак гривні
Знак гривні