Як Трамп шкодить іміджу американських брендів у світі, — The Economist

Через суперечливу політику Трампа щодо союзників продавати американські продукти за кордоном стає дедалі складніше, відзначає тенденцію The Economist.

Фото: cosmosourcing.com
Фото: cosmosourcing.com

Наприклад, минулого місяця Carlsberg, данська пивоварна компанія, яка розливає Coca-Cola у себе на батьківщині, зазначила, що споживачі бойкотують напій, віддаючи перевагу місцевим альтернативам, таким як Jolly Cola.

"За це Coca-Cola може подякувати Дональду Трампу, який розлютив данців — і багатьох інших споживачів по всьому світу — своїми розмовами про територіальну експансію та хаотичною торговельною війною", — зазначає британський журнал.

Видання наводить результати опитування понад 100 000 осіб у 100 країнах світу, проведеного минулого місяця дослідницькою фірмою Nira Data для данської некомерційної організації "Альянс демократій".

Згідно з даними, частка респондентів з несприятливою думкою про США перевищила частку респондентів з позитивною думкою на п'ять відсоткових пунктів, що є різким погіршенням порівняно з попередніми роками і є достатнім для того, щоб поставити Америку позаду Китаю в глобальній оцінці.

Дії президента США вже негативно впливають на продажі американських компаній за кордоном. Найсильніший спротив виник у Канаді, громадяни якої обурилися через припущення, що їхня країна може стати 51-м штатом США, а також у Данії — через погрози пана Трампа «віджати» Ґренландію.

Минулого місяця 61% канадців повідомили в опитуванні компанії YouGov, що бойкотують американські товари. Раніше цього року Онтаріо та Квебек — два найбільші канадські провінції — вилучили американський алкоголь із державних магазинів, що вдарило по продажах брендів на кшталт Jack Daniel’s. Американський харчовий гігант Kraft Heinz нагадав канадцям, що багато з того, що продається в країні, виготовлено саме в Канаді з місцевих інгредієнтів. У Данії найбільший ритейлер країни, компанія Salling Group, почала маркувати бренди, що належать європейським компаніям, щоб покупцям було легше уникати американських товарів.

Негативне ставлення споживачів до американських брендів спостерігається і в інших частинах Європи. Найяскравішим прикладом є Tesla, автовиробник Ілона Маска: реєстрації нових автомобілів цієї марки в Європі у першому кварталі впали більш ніж на 40% у річному вимірі. Але це не єдина американська компанія, яка перебуває під загрозою.

У березні Європейський центральний банк провів опитування, в якому респондентів просили оцінити за шкалою від 0 до 100, наскільки ймовірно вони б відмовилися від американських товарів у гіпотетичній ситуації, коли США вводять загальний тариф, а ЄС відповідає тим самим. Оцінка 100 означала повну готовність відмовитися від американських товарів. Середній показник серед європейців становив 80.

Усе це викликає занепокоєння в американських компаній, які щороку заробляють понад 8 трильйонів доларів на закордонних продажах. Не всі вони постраждають однаково від погіршення іміджу США у світі.

Компанія Morning Consult дослідила, наскільки думка споживачів про США корелює з їхнім ставленням до американських брендів у різних галузях. Найсильніший зв'язок спостерігається у технологічних компаній, автовиробників і виробників харчових продуктів й напоїв, а найслабший — у секторі гостинності, логістики та охорони здоров’я. Інакше кажучи, іноземні споживачі з більшою ймовірністю відмовляться від пачки Cheetos на знак протесту, ніж від лікування раку від Pfizer.

Відсутність альтернатив також може ускладнити відмову від таких сервісів, як Google чи Instagram. Проте багатьом американським компаніям доведеться визнати: їхнє походження більше не є перевагою, а радше — тягарем.

бренди економіка споживання сша. європа трамп

Знак гривні
Знак гривні