Париж позбувається автомобілів. Карти забруднення повітря демонструють кардинальні зміни
У Парижі значно знизився рівень забруднення повітря, оскільки місто обмежило автомобільний рух і звільнило місце для парків і велосипедних доріжок.

Про це пише The Washington Post.
Зазначається, що за останні 20 років Париж зазнав серйозної фізичної трансформації, замінивши автомобільні артерії на велосипедні доріжки, додавши зелені зони та ліквідувавши 50 000 паркувальних місць.
Airparif, незалежна група, яка відстежує якість повітря в столичному регіоні Франції, повідомила цього тижня, що рівень дрібних твердих частинок (PM 2.5) знизився на 55% з 2005 року, а рівень двоокису азоту впав на 50%. Вона пояснила це "нормативними актами та державною політикою", в тому числі заходами з обмеження дорожнього руху і забороною найбільш забруднюючих транспортних засобів.

Теплові карти забруднення повітря показують рівень забруднення повітря 20-річної давнини пульсуючим червоним кольором — майже в кожному районі перевищено встановлену Європейським Союзом норму викидів діоксиду азоту, який утворюється внаслідок спалювання викопного палива. До 2023 року червона зона скоротилася до павутини тонких ліній, що перетинають місто і позначають найбільш завантажені дороги та автомагістралі.
"Ця зміна показує, як амбітна політика може безпосередньо покращити здоров’я у великих містах. Експерти в галузі охорони здоров’я часто називають забруднення повітря тихим вбивцею. Як PM 2,5, так і діоксид азоту пов’язують із серйозними проблемами зі здоров’ям, включаючи серцеві напади, рак легенів, бронхіт і астму", — пише WP.
З 2014 року Париж очолює мер Анн Ідальго, соціалістка, яка просувала багато зелених політик і описала своє бажання «Париж, який дихає, Париж, у якому приємніше жити».
Її пропозиції зіткнулися з протидією з боку правих політиків, асоціації автовласників і жителів передмістя, які вважають, що боротьба з автомобілями ускладнює їхнє життя.
Але минулого місяця парижани проголосували на референдумі за те, щоб передати ще 500 вулиць пішоходам. Роком раніше Париж різко підвищив плату за паркування для позашляховиків, змусивши водіїв платити втричі більше, ніж вони платили б за менші автомобілі.
Місто також перетворило берег Сени з жвавої артерії на пішохідну зону і заборонило більшу частину автомобільного руху на торговому бульварі Рю де Ріволі. Карлос Морено, професор паризького університету Сорбонна і колишній радник міста, сказав, що Париж розробив "міську політику, засновану на добробуті".