ВМС Естонії затримали в морі російський тіньовий танкер
ВМС Естонії затримали танкер сирої нафти, що прямував на завантаження до Усть-Луга (РФ).

Про це повідомив керівник Інституту стратегічних чорноморських досліджень Андрій Клименко.
"Судячи з усього, танкер китайський з січня 2025, а до того і турецький, і індійський, і російський через ОАЕ.
Тричі герой санкційного фронту — санкції: Велика Британія — 17.10.2024, ЄС — 25.02.2025, Канада — 24.02.2025", — зазначив він.
Клименко також додав, що цей танкер фігурує в базах Інституту стратегічних чорноморських досліджень з грудня 2022 року.
"Тоді він засвітився в Чорному морі - називався ODYSSEUS, належав індійській GATIK SHIP MANAGEMENT, був зафіксований на перевезенні сирої нафти з Новоросійська до Туреччини 24-27.12.2022", нституту стратегічних чорноморських досліджень", — розповів експерт.
За словами Андрія Клименка, найважливіше у цьому прецеденті те, як ВМС Естонії мотивувало свої дії.
Як повідомив командувач Військово-морськими силами Естонії Іво Вярк, Естонія затримала нафтовий танкер Kiwala, проте розслідування не пов'язане з підозрами в загрозі критичній інфраструктурі.
«Мета затримання — перевірити документи судна і його правовий статус. Затримання і проведені розслідування жодним чином не пов'язані з пошкодженням критично важливої інфраструктури, а саме розслідування на борту судна проводять компетентні відомства», — сказав Вярк.
«Не секрет, що за останній рік у Фінській затоці з'явилося чимало суден, які проходять без документів. І можна сміливо сказати, що йдеться про частину тіньового флоту», — додав керівник прикордонної служби Департаменту поліції та прикордонної охорони Вейко Коммусаар.
Згодом прем’єр-міністр країни Крістен Міхал підтвердив, що ВМС Естонії затримали нафтовий танкер у Балтійському морі в п’ятницю та піднялися на борт судна, щоб перевірити його правовий статус і безпеку.
"Естонія дуже серйозно ставиться до підозрілої діяльності в Балтійському морі.", — заявив він.
Як пише естонське видання Err.ee, на танкері перебуває 24 людини. За даними естонської влади, капітан судна — громадянин Китаю, який співпрацює зі слідством.
За інформацією порталу WarSanctions, це судно з російського тіньового флоту, що займається експортом російської сирої нафти і нафтопродуктів у треті країни. Згідно з даними порталу, власники і керівники судна регулярно змінювалися, щоб уникнути прямих зв'язків з Росією і приховати справжніх вигодонабувачів.
Останнім часом судно ходило під прапором Джибуті.