Як виглядає новий плацкартний вагон для Укрзалізниці (ФОТО)
Крюківський вагонобудівний завод представив новий плацкартний вагон для Укрзалізниці.


Як зазначили у компанії, вже відбулися весняні випробування трьох чергових готових пасажирських вагонів із замовлення на 66 одиниць.
Тестували два купейні вагони типу СВ і один підвищеної місткості — плацкартний.
Зауважується, що раніше КВБЗ не поставляв Укрзалізниці плацкартні вагони.
«Цей вагон зразка 2025 року принципово новий. Залишено лише кузов моделі 61-779. Що стосується ходових частин, гальмівного обладнання, систем життєзабезпечення, безпеки, внутрішнього інтер’єру — то це нові розробки. Разом зі спеціалістами УЗ проведено велику роботу. На заводі виготовлено кілька макетів плацкартного боксу, проведено опитування серед пасажирів. Враховано їхні побажання, внесені значні конструктивні зміни», — йдеться у повідомленні.


Розповіли у КВБЗ і про особливості нових плацкартних вагонів. Так, вони мають принципово новий інтер’єр у світлих кольорах. Максимально застосовано матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць. Враховано побажання пасажирів щодо приватності: з’явилися повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу.
Для зручної подорожі пасажирів на верхніх полицях зменшено розмір багажної полиці, щоб людина могла сісти, скористатися столиком, який тут є і може слугувати для роботи з ґаджетами, розміщення їжі та напоїв.
Для пасажирів на нижніх полицях влаштовано затишний м’який куточок біля вікна, у спинці дивана є газетниця, під полицею — місткий рундук.


Ергономіка вагона — драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки — покликана зробити подорож для людей якомога зручнішою, а ще — порадувати око і поліпшити настрій.
Усі пасажири плацкартного вагона матимуть індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їхнього нахилу, м’яким спектром освітлення, а також розетки з USB-портами.


Чимало уваги конструктори приділили загальному освітленню салону. Адже у плацкартному вагоні немає коридору, а є наскрізний прохід. Він обладнаний суцільною світловою енергозбережною лінією.
У плацкартному вагоні 58 пасажирських місць. Це дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс — чотиримісний. Бокових полиць у ньому немає, бо вагони мають віялові двері, що відкриваються в обидва боки. Залишок місця використано для облаштування шафи з полицями для зберігання чистої білизни чи ще якихось необхідних речей. У традиційних купейних вагонах такого немає.


Подбали на заводі і про покращене купе для відпочинку провідників.
Окрім того, є зміни, які пасажири не бачать, але обов’язково відчують. Зокрема, нововведення у системі кондиціонування та вентиляції. На вагоні виконано два канали: по одному із них нагнітається свіже повітря, інший відповідає за рециркуляцію, тобто забирання повітря на обробку.
Вагони обладнані санітарними системами закритого типу, сповивальними столиками, на вікнах є два види ролетних затіняючих штор, написи дублюються шрифтом Брайля.
"Важливо, що на плацкартному вагоні ще зріс відсоток локалізації, бо все більше вітчизняних підприємств (понад 150) освоюють і постачають нам матеріали і комплектуючі, вузли та деталі.
На плацкартний вагон, окрім пробігових, очікують також періодичні випробування", — зазначили у КВБЗ.