Які міста світу найзручніші для пішоходів. Спойлер: до рейтингу потрапило одне українське місто

«Пішохідні» міста, які іноді називають «містами 15 хвилин», пропонують все, що потрібно місцевим жителям, у невеликому радіусі. Дослідження, нещодавно опубліковане в журналі Nature Cities, показує, які міста роблять це найкраще.

Про це пише The Economist.

Маттео Бруно та його колеги з лабораторії комп'ютерних наук Sony в Римі розрахували пішохідну доступність понад 10 000 міст по всьому світу. Спочатку вони нанесли на карту, скільки часу потрібно мешканцям різних міських районів, щоб дістатися пішки до «ключових зручностей», таких як школи, лікарні, ресторани та магазини. Потім вони вирахували середній показник для всього міста.

Перша десятка у топ-50 "пішохідних" міст. Візуалізація: The Economist
Перша десятка у топ-50 "пішохідних" міст. Візуалізація: The Economist

Північноамериканські міста помітно відсутні у топ-50. Багато з них спроєктовані навколо автомобілів, а житлові квартали розкинулися далеко від центральних зручностей. Найкоротші прогулянки в регіоні мали мешканці Ванкувера, але їхнє місто посіло лише 53-тє місце у світі. Мангеттен був визнаний дуже придатним для прогулянок, але інші райони Нью-Йорка тягнули середній показник вниз.

Дослідники також хотіли визначити, як можна зробити місця більш придатними для пішохідного руху. Париж, наприклад, вже займає хороші позиції: більшість парижан в середньому витрачають лише вісім хвилин, щоб дійти пішки до ключових об'єктів, а 93% з них живуть у 15-хвилинних районах. Але автори розробили алгоритм, щоб визначити, як можна було б перемістити наявні об'єкти міста, щоб ще більше покращити його пішохідну доступність (див. карту). Вони виявили, що за допомогою невеликих міських перестановок можна скоротити середній час пішої прогулянки на дві хвилини, а 97% людей зможуть жити в 15-хвилинних районах.

Це показує, як міське планування може покращити пішохідну доступність, а не те, чи має це економічний сенс: для переміщення магазинів і ресторанів у тихіші райони може знадобитися державне стимулювання.

Париж, приблизний первинний міський кластер

Візуалізація: The Economist
Візуалізація: The Economist

Дослідники зробили те саме для ще 53 міст (див. діаграму). З них 34 вже були 15-хвилинними містами для більшості мешканців, але ще десять мали потенціал стати такими. Наприклад, у Ріо-де-Жанейро послуги зосереджені навколо прибережних районів. Перенесення деяких з них вглиб міста може скоротити середній час пішої прогулянки для мешканців з 25 хвилин до 15. Аналогічно, приблизно половина населення Мельбурна живе в 15-хвилинних районах, але дослідники підрахували, що цей показник міг би зрости до 90%, якби зручності були краще розподілені.

Візуалізація: The Economist
Візуалізація: The Economist

The Economist підсумовує, що численні дослідження показали, що в містах, де більше пішохідної доступності, мешканці здоровіші та мають чистіше повітря. А збільшення пішохідного трафіку також допомагає місцевим магазинам і кафе.

Від Texty.org.ua: До топ-50 найбільш зручних для пішоходів міст потрапило єдине українське місто – Львів. Воно на 27-му місці. Переглянути рейтинг можна тут.

Львів міста рейтинг урбаністика

Знак гривні
Знак гривні