Чому використання прокатних електровелосипедів у міській інфраструктурі стає проблемним, — The Guardian
Оренда електровелосипедів стає дедалі популярнішою в Лондоні. Вважається, що вона зменшила використання автомобілів, але водночас викликає жах у деяких пішоходів та інших учасників дорожнього руху, пише The Guardian.
Видання зазначає, що прокатні сервіси Lime, Human Forest, Beryl і кілька інших компаній пропонують електровелосипеди й скутери, створюючи ширші можливості для екологічного транспорту в Лондоні, але водночас їх використання додає напруги міській інфраструктурі.
Безліч електророверів розкидані вздовж вулиць у жвавих районах, і Біллі, 40-річний лондонець, каже, що вони створюють незручності. «Я за велосипедну інфраструктуру. Я за те, щоб їздити на велосипеді. Але люди в інвалідних візках не можуть проїхати повз ці великі скупчення велосипедів; люди з дитячими колясками теж не можуть».
За даними сервісу Lime, майже половина лондонців у віці 18-32 років користуються орендованим електробайком принаймні раз на тиждень. «Охочих користуватися ними набагато більше, ніж місць для паркування», — каже Хел Стівенсон, директор з політики Lime у Великій Британії та Ірландії.
Те, що люди ненавидять у прокатних електробайках, найкраще описує 44-річна Патриція, яка їздить на звичайному велосипеді в Лондоні вже 20 років. «Іноді вони досить агресивні. Вони дуже швидкі, вони підрізають тебе. Я бачу, що люди при цьому розмовляють по телефону. Іноді це група туристів, і вони просто стоять на твоєму шляху. Іноді це дикі підлітки».
Утім, Хел Стівенсон з Lime каже, що їхні електровелосипеди мають обмеження швидкості до 25 км/год. Швидше їздять ті, хто має власні електровелосипеди, на яких вимкнено обмеження, каже він.
Стівенсон також посилається на дослідження, опубліковане в Journal of Transport & Health, яке засвідчує, що користувачі електровелосипедів не частіше, ніж звичайні велосипедисти, потрапляють у ДТП або отримують серйозні травми. Водночас Хел бачить проблему у тому, що користувачі прокату зазвичай не носять шоломи й це може призвести до трагічних випадків.
43-річний Роберт, біля якого пронісся електровелосипед на швидкості у 30 кілометрів на годину, нарікає, що у прокат електровелосипедів закладено плату за час використання, і це спонукає людей їздити необережно. Наприклад, вони можуть проїжджати на червоне світло, щоб швидше закінчити поїздку.
А 26-річна мешканка Лондона Медді називає електровелосипеди «хворобою» через проблеми з паркуванням і скаржиться, що їх кидають, де заманеться, а потім вони нагромаджуються.
Попри ці недоліки, пише The Guardian, електровелосипеди роблять велотранспорт доступнішим, що є корисним для людей в автомобілецентричних містах. Багато людей вказують на приклад Амстердама чи Парижа, де велосипеди, автомобілі, пішоходи, мопеди та електробайки уживаються найкраще. Такі міста мають зрілу велосипедну культуру та політику, спрямовану на заохочення використання велосипедів, підсумовує видання.