YouTube бере гору над Netflix і Disney. Як легіони режисерів-самоучок змінюють телеіндустрію, — The Economist

Британський журнал The Economist відзначає тенденцію: YouTube уже починає конкурувати з такими телегігантами, як Netflix, Disney або NBCUniversal, адже залитий на платформі контент від режисерів-аматорів дивляться мільярди глядачів. Нижче переклад від Texty.org.ua.

Depositphotos
Depositphotos

Оскільки інтернет усунув посередників і дав можливість підприємливим людям виробляти контент самостійно, натовп ентузіастів, що займаються саморобками, бере гору над представниками мас-маркету. Глибокі, балакучі подкасти перевернули радіо. Музика виконавців, які не залежать від великих лейблів, набуває дедалі більшої популярності на Spotify.

Але саме на телебаченні зміни є найбільш драматичними. YouTube, який належить Google, непомітно побудував бізнес з потокового відео, щоб конкурувати з Netflix, Disney або NBCUniversal. Легіони режисерів-самоучок щомісяця транслюють відео для 2,5 мільярдів глядачів.

На YouTube припадає десята частина всього телебачення, яке дивляться американці, більше, ніж на будь-який інший стрімінговий сервіс чи канал. Значна частина цієї аудиторії – молодь, яка формує звички перегляду, що можуть тривати десятиліттями.

YouTube – це те, що технічні фахівці називають платформою, тоді як його конкуренти працюють набагато більше як традиційні студії. Щоб отримати «зелене світло» на Disney або Netflix, потрібно провести переговори з агентами та фіксерами, перш ніж переконати керівника замовника викласти купу грошей. Для зйомок потрібні сотні спеціалістів.

YouTube все це відкидає. Будь-хто може завантажити більш-менш те, що йому подобається. Більшість відео можна дивитися безплатно. Робота YouTube полягає в тому, щоб вставити кілька рекламних роликів і розділити прибуток з режисером. Якщо це звучить як рецепт для створення трешу, то часто так воно і є. Але ще більше вражає те, як багато справді цікавого матеріалу з'являється на екрані.

Технології допомогли у цьому. Високоякісні камери коштують дешево. Потужне програмне забезпечення для редагування відео працює на недорогих ноутбуках. А дрони роблять можливими драматичні зйомки з повітря. В результаті жменька людей може створювати відео з порівняно високою виробничою вартістю за крихітну частку вартості традиційного телебачення. Розрив у якості буде лише зменшуватися. Автоматизувавши багато нудних операцій, штучний інтелект, схоже, зробить виробництво відео ще простішим, ніж воно є зараз.

YouTube породив власних мегазірок, таких як MrBeast з його 317 мільйонами підписників (і зростаючою кількістю критиків). Але найцікавіші ефекти цього сервісу будуть відчутні в менших масштабах. Оскільки створення контенту коштує дешево, ютубери можуть заробляти на життя, займаючи ніші, занадто малі, щоб бути прибутковими для інших компаній, що займаються стрімінгом. Від ракетобудування до скелелазіння, в'язання чи стародавньої історії – принаймні один канал на YouTube, ймовірно, буде присвячений цьому.

Це означає, що, як і у випадку з іншими медіа, майбутнє телебачення, вочевидь, буде дедалі більш таргетованим і спеціалізованим. Наскільки високо може піднятися хвиля користувацького контенту, ще належить з'ясувати.

Деякі ютубери експериментують з такими форматами, як ігрові шоу або художні фільми, але з неоднозначними результатами. Тож чимало високобюджетного контенту лишиться недоторканним: важко уявити, що відео на YouTube замінять серіали на кшталт «Гри престолів» або «Дивних див», які потребують попереднього фінансування, що не передбачено бізнес-моделлю YouTube. У світі дедалі точніше адаптованого контенту ті рідкісні телешоу, які мають справжню привабливість для масового глядача, стануть ще ціннішими. Але тільки тому, що вони стануть ще рідкіснішими.

ютуб телебачення тенденції

Знак гривні
Знак гривні