Як повертають у бій пошкоджену техніку: будні ремонтної бази 148 ОАБр (ФОТОРЕПОРТАЖ)

Ремонтна база 148 окремої артилерійської бригади ДШВ ЗСУ працює на важкому Покровському напрямку. Армійці прийшли у військо по відношенню, за спеціальністю, і тепер всі свої цивільні компетенції використовують у війську. Зокрема, повертають у бій броню.

Їхні будні описуються у репортажі АрміяInform.

"У моїй роботі нічого складного немає: в автомобілях є певна кількість приладів, які виконують якісь функції: чотири повороти, два стопи, дві фари, це все приходить сюди — до коробки з дротами. Є набір реле, перемикачів. Треба все це запам’ятати, перевірити приладом. Так, це важка робота. Вік авто, мабуть, старший за наш з вами. Але мені подобається моя робота. Перебирати проводку можу цілодобово", — розповідає водій-електрик Сергій.

Водій-електрик Сергій. Тут і далі фото Віталія Павленка
Водій-електрик Сергій. Тут і далі фото Віталія Павленка

У ЗСУ він вже четвертий місяць. У цивільному житті був і комбайнером, і трактористом, і електриком, і зварювальником. Коли ж вирішив йти служити у військо — вибір військових частин був щедрим, бо Сергій вже співпрацював і застосовував свої знання для Сил оборони. Так чоловік потрапив до 148 ОАБр.

"Нині багато завдань у зоні роботи наших гармат. Їм добряче прилітає, постійно з ними обнімаюсь, ремонтую. Не знаю, чи вийшов би з мене толковий штурмовик, але тут у мене виходить все. Такого, чого б не зміг зробити, немає. Головне — щоб був час. Все можна зробити. Результат завжди бажаний", — зазначає фахівець.

Він говорить, що наразі основні труднощі в роботі — це компоненти для машин.

"З радянською технікою проблем менше, із західною — більше. Деякі речі важко знайти, потрібно довго чекати" — каже військовий.

Командир Микола
Командир Микола

Пошуком запчастин займається 26-річний Микола — командир ремонтної роти. Також на його плечах відновлювальні роботи щодо автомобільної техніки та розв'язання всіх технічних проблем.

У 17 років він прийняв присягу в Національній академії сухопутних військ, перед цим закінчив військовий коледж сержантського складу — два з половиною роки вчився на сержанта.

У 2018 році почав працювати за контрактом у 95 ОДШБр — звідти з командира відділення перейшов служити в 148 артдивізіон техніком батареї. Там минули 5 років його служби. Після цього потрапив у ремонтну роту.

"Зараз важко знайти спеціалістів з ремонту різної техніки. У нас же — багато закордонної. Тут агрегати, блоки, двигуни потужних фірм… Запчастини важко знайти. Намагаємось за ними стежити, завчасно міняти оливу, не перегрівати, інструктуємо водіїв, як користуватись", — розповідає військовий про тонкощі догляду за військовою технікою.

Водій трала Іван
Водій трала Іван

Забрати та відвезти відремонтовану техніку на війну — це вже завдання 38-річного Івана. Він водій трала, який тягає КРАЗ. Зазначає, що робота є майже кожного дня. У цивільному житті працював на зерновозі. Тепер — служить у ЗСУ.

Зварювальник Євген
Зварювальник Євген

У ремонтній роті 148 ОАБр також працює 33-річний Євген, він зварювальник. У нього все лаконічно: у ЗСУ — три місяці. У цивільному житті був зварювальником. Каже, що коли запитали, хто за фахом, і дізналися — то запропонували в ремонтну групу.

покровськ ремонт техніки військові війна люди

Знак гривні
Знак гривні