Ізраїльська система оповіщення: що за технологія і коли запустять в Україні
Ізраїль допоможе встановити в Україні систему попередження цивільного населення про наближення російських ракет і безпілотників протягом чотирьох місяців.
Про це повідомив посол України в Ізраїлі Євген Корнійчук.
Він розповів в інтервʼю The Times of Israel про розмову з міністром закордонних справ Ізраїлю Елі Коеном, під час якої посол наголосив на повільному впровадженні обіцяної технології.
"Послухайте, ми зараз перебуваємо у жорстокій війні, – сказав він. Ми говоримо про це публічно вже пів року. Це не те, що обговорюється таємно. Нам пообіцяли, що ми отримаємо [систему оповіщення], але її досі немає".
За словами Корнійчука, початкове розгортання системи буде пілотним, яке в кращому разі охопить таке місто, як Київ.
Як інформує Мілітарний, систему оповіщення «Червоний колір», також відому як Tzeva Adom, спеціально адаптують під наші реалії.
"Tzeva Adom створена для виявлення ракет, а також безпілотників. Траєкторію руху відстежують за допомогою радарів, що відстежують повітряний простір у напрямку територій, із яких зазвичай проводиться обстріл. Також система прораховує час наближення — сирена дає спеціальний сигнал, який вказує, скільки хвилин/секунд є у людей, щоб сховатися.
Одна із заявлених переваг цієї системи – здатність вираховувати відносно точний час та місце влучання запущених ракет, що дозволяє локалізувати площу роботи системи оповіщення до конкретного міста.
Проте умови роботи й можливості цієї системи в Україні відрізнятимуться через особливості озброєння, яке застосовує Росія проти України", — пояснює видання.
Під час терористичних атак на Ізраїль зазвичай використовують некеровані балістичні ракети до РСЗВ БМ-21 «Град» та саморобні «Кассам». Такі ракети незмінно летять увесь час по балістичній траєкторії, тому можна завчасно вирахувати їхній напрямок руху та місце влучання.
Умови російсько-української війни вирізняються тим, що основний засіб терору росіян – крилаті ракети, які за своєю конструкцією більше нагадують класичний літак та можуть неодноразово виконувати маневри та змінювати напрямок польоту. Тому вирахувати місця їхнього влучання неможливо, констатує військовий портал.