"Ми діємо методами, які не прописані в жодному з підручників будь-якої країни світу", – пілот Karaya

Пілот Вадим Ворошилов із позивним "Karaya" розповів в інтерв'ю УП про особливості та майбутнє української авіації. ТЕКСТИ обрали найважливіше.

За словами Ворошилова, пілотам НАТО буде чому повчитися в українських льотчиків після завершення російсько-української війни.

"Ми виконуємо такі завдання, які технічно навіть не закладалися на етапі проєктування наших повітряних суден. У нас дуже обмежені технічні можливості, але ми робимо все, щоб знищувати ворога. Намагаємося ефективно працювати в більш екстремальних умовах та абсолютно до всього готові.

Ворог, маючи перевагу, працює так, як написано в підручниках з тактичної та вогневої підготовки. Ми діємо більш сучасними методами, які взагалі не прописані в жодному з підручників будь-якої країни світу", – розповідає Karaya.

7a56e84-5-----.jpg

INSTAGRAM VADYM VOROSHYLOV

Водночас, каже пілот, не треба недооцінювати ворога, адже він також вчиться, і до того ж має істотну перевагу в авіаційній техніці.

"Я негативно ставлюсь до висловлювань, що там якісь "чмоні" та решта. Ні! Це – ворог. У них суттєва перевага по повітряних суднах та наземних засобах ППО. Вони вміють працювати, вони також вчаться на цій війні, як і ми.

Коли кажуть про комфортні умови для ворога, то мова про змогу їхньої винищувальної авіації працювати, не входячи в зону нашої ППО. Але коли вони потрапляють у цю зону, то кожний раз у зведеннях від Генштабу ви бачите плюси навпроти знищених повітряних цілей.

Нещодавно у росіян з'явилися ракети класу "повітря – повітря" великої дальності Р-37M. Можна сказати, що це їхнє новітнє озброєння, хоча це, звісно, радянська розробка, яку вони модернізували. Заявлена ними дальність ураження повітряних цілей дуже серйозна – до 400 кілометрів. По факту ми бачимо менші цифри, але все одно цей засіб ураження дуже небезпечний. 

Проте ми постійно аналізуємо повітряні бої із застосуванням цих ракет і знаходимо методи для боротьби з ними", – розповідає Вадим Ворошилов.

За його словами, Ту-95, Ту-160, Ту-22М3 – це саме ті цілі, які є загрозою для українських міст та мирного населення.

"Але вони не заходять у зону ураження наших тактичних повітряних суден. Просто бояться. Підступно роблять пуски по території України. На цей момент бачу можливість їх знищення, тільки коли вони перебувають на аеродромах. Поки лише такий шлях.

Але є ще ударна авіація ворога, яка працює над тимчасово окупованими територіями, і, якби у нас була технічна можливість, ми б повністю паралізували ворога в українському повітрі. Розкрити наш потенціал на всі 100% допоможуть винищувачі західного типу", – пояснює пілот.

Karaya наголошує, що це мають бути F-16.

"Нам потрібен масовий літак, який є у світі. Ми, звісно, можемо розглядати різні типи, наприклад, Gripen, Eurofighter. Вони більш стійкі до нашої аеродромної інфраструктури, але при всьому цьому не є масовими. Немає у світі, скажімо, "вторинного ринку" таких суден.

F-16 – один із наймасовіших літаків свого класу у світі. Тому ми зможемо їх обслуговувати і, найголовніше, завдяки нашим західним партнерам у нас не буде браку в засобах ураження. Це – основні пункти, чому саме F-16. 

Якщо розглядати час вже після перемоги, то є багато з чого обирати. Звісно, є літаки, які, я б сказав, майже доведені до ідеалу в плані бойових спроможностей. Це – F-22, F-35. Але на цей момент дуже сильно покращить ситуацію та допоможе нашим силам оборони у комплексі саме F-16", – каже Ворошилов.

6c1c736-8-----.jpg

INSTAGRAM VADYM VOROSHYLOV

Оцінюючи стрімкий розвиток безпілотної авіації, Karaya зазначає, що БПЛА – вкрай важливий елемент озброєння і цей сегмент буде тільки вдосконалюватися. 

"Деякі країни, як Туреччина, починають виробляти безпілотники для ураження повітряних цілей. США минулого року виконали першу дозаправку в повітрі з безпілотного судна. Звісно, за цим майбутнє. 

Але завжди треба розуміти, що в критичній ситуації тільки людина здатна оцінити обстановку та прийняти рішення в повітрі. Я вважаю, що за безпілотною авіацією майбутнє, але лише при роботі в комплексі з традиційною авіацією", – каже пілот.

Говорячи про поточний момент і майбутнє української авіації Вадим Ворошилов наголошує на взаємодії із західними партнерами.

"Перше, що нам необхідне – збільшити дальність, на яку можуть бачити наші радіолокаційні та прицільні комплекси. Друге – авіаційні керовані засоби класу "повітря – повітря" з набагато більшою дальністю ураження, ніж у нас зараз є. Тому нам дуже потрібні F-16, які можуть забезпечити наші потреби в цьому.

Після повномасштабного вторгнення я вже впевнений, що у нас будуть літаки західного зразка. Що після перемоги буде модернізація і техніки, і система підготовки. У нас будуть більш сучасні повітряні судна.

Ті промислові потужності, які в нас є, треба реалізовувати та розвивати спільно із західними компаніями. Звісно, ми поступаємося в електроніці, авіаобладнанні, але у нас колосальний досвід у конструюванні планерів, у ракетобудуванні та у виробництві двигунів. Щоб зробити ідеальний продукт, нам потрібно поєднати свій досвід із західним", – каже Karaya.

захист неба авіація пілоти зсу

Знак гривні
Знак гривні