“Тачки для ТРОкачки”: в Україні стратував проєкт з відновлення радянської техніки для ЗСУ (ФОТО, ВІДЕО)
В Україні дали старт новому проєкту з відновлення радянської техніки для підрозділів територіальної оборони. Він дістав назву “Тачки для ТРОкачки”.
Про започаткування проєкту стало відомо з офіційного сайту Trocars, інформує "Мілітарний".
“Спочатку ми забрали перші сім машин із військових складів Збройних сил України. Привезли їх у свій бокс і за 22 дні відремонтували машину 4 категорії, а за 10 днів – машину 3 категорії. І власне, далі під егідою головнокомандувача ми будемо продовжувати ремонтувати ці машини стільки, скільки зможемо їх зробити, по максимуму. На тлі всеукраїнського масштабу кількість у тисячу або чотири тисячі нас не лякає”, – каже Віктор Шевченко, співініціатор проєкту, офіцер управління логістики штабу Командування Сил ТрО ЗСУ.
За словами Віктора Шевченка, вартість відновлення однієї вантажівки становить $2500-3000. Це радянські автомобілі УРАЛ, ГАЗ ЗіЛ, КамАЗ та бронетранспортери.
Машина управління командира артилерійської батареї 1В19 «Клен-2» на базі БТР-60ПБ у ході відновлення
На базах зберігання ЗСУ є необхідна кількість військових авто III-IV категорії. За потреби, їх можна відремонтувати й відправити у стрій. Ці автомобілі не експлуатують уже понад 15-20 років і можуть стати брухтом, якщо залишити усе, як є.
Ремонтувати старі радянські автомобілі вирішили через гроші, а точніше – задля їхньої економії. Засновники проєкту пояснюють: середня вартість ремонту однієї старої вантажівки із запасів ЗСУ – $3000. А ціна одного вживаного військового авто, приміром, на аукціоні у США, – це щонайменше $15 000. Сума без вартості доставки, ремонту (а він теж потрібен), заміни фільтрів тощо. Тому вигідніше і швидше ремонтувати те, що є на складах.
Перш ніж запустити проєкт, ініціатори знайшли по всій Україні п'ять одиниць ГАЗ-66 IV-ї категорії та по одному ГАЗ-66 III-ї та II-ї категорій. Зусиллями волонтерів та благодійників закупили необхідні запчастини й матеріали, а за ремонт взялися дві СТО у Києві. Так у проєкті знайшлись майстри, які погодились надати послуги безплатно.
Фото: trocars.in.ua
“На виході – за 20 діб отримали шість готових до фронтових умов машин “на ходу”. І лише одна машина із 7-ми виявилася металобрухтом. Двигун “накрився”, проте і тут є два виходи: вона може стати “донором” чи послужити військовим після заміни двигуна”, – стверджує Віктор Шевченко
На запитання про середню тривалість життя автівки на фронті, співзасновник проєкту пояснює:
“Тут важко сказати однозначно – надто багато непередбачуваних факторів. Наприклад, цивільна “швидка” живе 2-3 тижні, вбивається “ходова”. Нещодавно мені розповідали історію про позашляховик, який доправляв пораненого лісом. Зазвичай шлях займав 40 хвилин, долетіли за 17. Очевидно, що з машини витисли максимум, щоби врятувати життя”.
Транспортування до волонтерів радянської вантажівки ГАЗ-66
За словами Віктора, із чотирьох перших відремонтованих і відправлених на схід вантажівок – однієї вже немає. З одного боку, військові авто живуть довше, бо пристосовані до польових умов, а з іншого – від вибухів та прямих влучань вони не застраховані.
Автори проєкту закликають представників українського бізнесу та благодійні організації долучатись до їхньої ініціативи та спільно з ними повертати машини в стрій для Сил територіальної оборони ЗСУ.