Як ЗСУ задля знищення ешелону РФ скористалися обмеженнями залізниці у районі Брилівки
Військовий експерт і дослідник воєнної історії ChrisO зробив розбір влучання по ешелону з російською технікою, боєприпасами та військами біля залізничної станції Брилівка на Херсонщині. Наводимо переклад треду.
Нічні новини про нищівний удар українського HIMARS по російському потягу з боєприпасами демонструють те, що українці досить вміло використали обмеження місцевої залізничної мережі.
Атака сталася на залізничній станції Брилівка, що на південний схід від Херсона. За збігом, це район, який я пам’ятаю, бо був тут багато років тому. Вся територія — це величезний, рівнинний, посушливий і відверто одноманітний сільськогосподарський регіон, який зрошується іригаційними каналами.
![FZD3svbWIAASrfQ.jpg](/media/images/FZD3svbWIAASrfQ.width-600.jpg)
Своїм існуванням Брилівка завдячує залізничній колії, яка була побудована в 1944 році за Сталіна для забезпечення другого залізничного шляху до Криму (основна магістраль пролягає на схід від Мелітополя до Сімферополя). Село було засновано наступного року, ймовірно, для розміщення залізничного персоналу.
![FZD6G_PXgAAYpXt1.jpg](/media/images/FZD6G_PXgAAYpXt1.width-600.jpg)
Але залізнична колія у районі Брилівки має три особливості. По-перше, і це найголовніше, вся залізнична гілка від Херсона до Джанкоя є одноколійною. Одноколійки мають дуже обмежену пропускну здатність для перевезення поїздів.
![FZD66jjXoAAI2aH1.jpg](/media/images/FZD66jjXoAAI2aH1.width-600.jpg)
Карта: bueker.net
У 2010-х роках розроблявся план модернізації залізниці до двоколійної з електрифікацією, але це не вдалося через захоплення Росією Криму в 2014 році.
По-друге, Брилівка обладнана розгалуженою сіткою роз’їзних колій, які мають достатню довжину для великих вантажних потягів і дають змогу поїздам проходити в обох напрямках по одноколійці. Російський поїзд із боєприпасами мав бути зупинений тут.
![FZD82pOWQAEH-e01.jpg](/media/images/FZD82pOWQAEH-e01.width-600.jpg)
По-третє, Брилівка міститься на південь від Північнокримського каналу, який зрошує всю територію (і Крим). Залізниця перетинає його по одноколійному мосту – зважаючи на його стратегічне значення, я не здивуюся, якщо містер "Хаймарс" незабаром відвідає і його :).
![FZD9z3EXwAMAE2t1.jpg](/media/images/FZD9z3EXwAMAE2t1.width-600.jpg)
Останніми роками ця залізнична гілка не була дуже завантаженою. Захоплення Росією Криму призвело до припинення міжміських і вантажних перевезень у 2014 році. До вторгнення у 2022 році тут курсувало лише два пасажирські потяги на день між Херсоном і "Вадимом", останньою станцією, яку контролювала Україна.
Однак, враховуючи залежність Росії від залізниць у військовій логістиці, ймовірно, росіяни активно використовували цю гілку для поповнення запасів своїх військ в окупованих районах Херсонської області.
Вони також протягом останнього місяця знову відкрили лінію з Херсона до Джанкоя для пасажирських перевезень, хоча я думаю, що зараз розклад буде дещо порушено.
Тож я думаю, що українці могли передбачити, де зупинятиметься поїзд з боєприпасами, тому що одноколійне розташування залізничної гілки, ймовірно, вимагало зупинки на роз’їзних коліях Брилівки.
Пошкодження у Брилівці, звичайно, виглядають серйозними, хоча я вважаю, що росіяни зможуть відновити цю колію протягом кількох днів. Але вони нічого не можуть вдіяти з її розташуванням. Тож ця вразливість нікуди не зникне.