Не дайте себе обдурити, купуючи під час «чорної п'ятниці»

Ціна на 90% всіх пропозицій зі "знижками" у "чорну п'ятницю" була насправді більшою, ніж на ці ж самі товари протягом попередніх (і наступних) місяців – результати дослідження англійської асоціації споживачів. Виходить, що більшість розпродажів у цей день, із розрекламованою нижчою ціною – це просто маркетинговий хід та шахрайство.

Принаймні це стосується більше ніж 200 типів товарів, за цінами на які спостерігали дослідники асоціації споживачів Which?. Вони вивчали цінові пропозиції за 6 місяців до, під час, і протягом шести місяців після так званої чорної п'ятниці 2020 року.

За їхніми результатами вийшло, що ціна 184 з 201 товару, навіть від таких продавців як Amazon та John Lewis, продавалися так само або навіть дешевше, ніж у "день знижок" на "чорну п'ятницю". Найбільше шахрайство було виявлено з пральними машинами та портативними динаміками.

Зауважимо, що в Україні ситуація навряд чи краще. Нагадаємо, у 2018 році наш проєкт журналістики даних, заснований на моніторингу тисяч товарів від трьох найбільших на той час українських онлайн-платформ, показав приголомшливі результати: лише 7% знижок були справжніми, тобто менше ніж одне з десяти оголошень на "чорну п'ятницю" справді пропонувало ціну, меншу ніж у попередній період. Причому, найбільшим шахрайством була ціна на одяг (на деякі товари для жінок ціна була в декілька разів більше), водночас на гаджети ситуація була трохи краще – там було суттєво більше чесних знижок.

Читайте докладно: Не така вже й чорна. На "чорну п’ятницю" у 2018 році варто було купувати смартфон і не варто – сукню.


шахрайство чорна п'ятниця журналістика даних знижки

Знак гривні
Знак гривні