В Україні створили застосунок, який автоматично фіксує аварії

Автоматична система розпізнає аварії. Крім того, користувач може повідомляти поліції про злісне порушення, відразу з відеодоказом.

Щодо скарг:

Технологія досить проста – ваш мобільний телефон, закріплений в автомобілі з видом вперед, постійно записує короткі 30-секундні відеокліпи у циклічному режимі. Це означає, що після запису перших 30 секунд відео наступні 30 секунд записуються поверх попередніх, стираючи записане. Коли ви побачите порушення правил дорожнього руху, вам потрібно просто клiкнути по екрану телефона й останні 30 секунд відео будуть перенесено в постійну пам'ять застосунку. Скаргу неможливо буде видалити, що забезпечує певні запобіжники від корупції.

Жодного додаткового обладнання не потрібно.

Щодо аварій

Крім того, розробники заявляють, що автоматична система сама виявляє автомобільну аварію та передає інформацію в центр сповіщення. Вона може виявити інформацію про важкість травм та координувати кількість машин швидкої допомоги та рятувальних бригад, забезпечуючи їх точними GPS координатами місця аварії.

Попередня інформація:

Верховна Рада готується до розгляду законопроєкту 5798 щодо посилення ролі суспільства у контролі за безпекою руху. Документ уже отримав схвальний відгук головного науково-експертного управління парламенту і невдовзі його може бути включено до порядку денного.

Коротко суть нововведень у тому, що поліція прийматиме заяви про порушення ПДР з відеодоказами від самих учасників руху, і розглядатиме їх, так само як записи камер фото та відеофіксації МВС. Тобто, будь-який водій зможе повідомляти правоохоронців про ті чи інші випадки на дорозі й обґрунтовано сподіватись, що порушника буде принаймні оштрафовано.

Розробка українських IT-фахівців, застосунок dashcamUa максимально спрощує цей процес. Він перетворює смартфон на відеореєстратор, який веде зйомку короткими циклічними роликами. Надає захищену базу даних та пропонує формат, завдяки якому формування заяви до поліції безпосередньо в телефоні, і її посилання займатимуть менше ніж хвилину.

Боротьба з "биками" на дорогах і автостоянках – це "стукачество"?

Сприйняття таких змін в Україні неоднозначне. Чимало людей в захваті, оскільки вже втомилися від хаосу на дорогах і у місцях паркування. Багато хто має свою власну історію спостереження за злісними порушниками ПДР на своєму звичному маршруті, які створюють незручності іншим водіям, аварійні ситуації тощо. І тому розраховує отримати інструмент та повноваження, щоб мати можливість вплинути на ситуацію.

А дехто порівнює нововведення зі "стукачеством". Мовляв, негарно когось "закладати".

Олії підливає те, що за законом заявник у разі накладення штрафу за його зверненням отримуватиме відсоток з нього.

Загалом, те що ця тема нікого не залишає байдужим – уже добре. Вона також показує, що психологічні, ментальні зміни в Україні відбуваються не так швидко, як того хотілося б.

Можна припустити, що навіть після ухвалення законопроєкту 5798 більшість коментаторів залишиться на своїх позиціях. Дуже складно швидко переконати тих, хто бачить у заяві до поліції "стукачество" у тому, що насправді це є нормальною, адекватною поведінкою відповідальних людей. Змінити їхню думку може тільки практика і результат.

Українські смертність на дорогах і "забивна" поліція

В Україні смертність на дорогах у 5-6 разів вища, ніж у розвинених країнах Європи. Кількість автомобілів постійно зростає. Наявна інфраструктура на неї просто не розрахована. І, будьмо відверті, – її розвиток, принаймні у великих містах, все одно не встигатиме за такими темпами автомобілізації. Затори, стреси, хамство стали звичними явищами під час руху. Єдиний вихід для того, щоб їздити більш-менш комфортно і безпечно – дотримуватись правил.

Поліція, навіть якби вона була в Україні ідеальною, що звісно не так, все одно не здатна охопити всі дороги. Охоплення мережі доріг камерами відеофіксації – витратно і довго.

Але українцям пропонують вітчизняне ноу-хау, інновацію – самим контролювати ситуацію за допомогою сучасних технологій.

Зрештою, сучасні технології у цьому разі роблять прозорішою і роботу самої поліції. Її можна буде контролювати, перевіряти. І можливо, ми прийдемо до того, що станемо їй більше довіряти.

Як довіряють поліції в США чи у Скандинавських країнах.

Детальніше

автомобілі транспорт технології законопроєкт ДТП

Знак гривні
Знак гривні