Лікарчук: ЗНО починає шкодити освіті, бо навчання зводиться до «натягування» до нього (ПОГЛЯД)
Систему ЗНО необхідно зберегти, але і серйозно реформувати: наприклад, повністю відокремити від системи Державної підсумкової атестації. На думку автора, зараз систематичне засвоєння знань стало вторинним, його замінило "натягування для ЗНО"
Про це пише колишній директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук.
«Коли у 2007–2008 роках ми запроваджували ЗНО, то ніхто й уявити не міг, що через 10–15 років у багатьох школах підготовка, а фактично – натягування до ЗНО, стане основним у т.з. освітньому процесі, а систематичне виконання навчальних програм, засвоєння знань, формування навичок і компетенцій – будуть вторинними», – пише він.
За його словами, теми, «які будуть на ЗНО», учні виявляють бажання вивчати, а інші – ні.
Запроваджуючи ЗНО, він не уявляв, що результати ляжуть в основу рейтингів шкіл, за якими будуть визначатися «найкращі» та «найгірші» заклади, й батьки обиратимуть школи для дітей, часто переходячи з однієї в іншу. Що посилює нерівність між закладами.
Він вважає, що ЗНО має повністю бути відокремлено від школи, щоб учителі не "натягали" учнів до ЗНО з мовчазного потурання директорів шкіл, зацікавлених у "рейтингу" школи.
Також потрібно повністю відокремити ЗНО та Державну підсумкову атестацію.
Інакше триватиме "токсичний" вплив зовнішнього незалежного оцінювання на освіту загалом, вважає один із тих, хто запроваджував ЗНО.
Оригінальний допис автора: