З

Звички американських еліт: займатися спортом і бездумно вірити рекламі

У США часто говорять про нерівність доходів — але дуже мало про нерівність у самому способі життя — в тому, що дедалі більше розділяє американські еліти з рештою Америки. Така нерівність є не менш значущою, ніж будь-які інші відмінності між класами, прямо пов'язані з дохадами. Це не просто більший будинок, краща машина чи шикарніша відпустка.

Підготував: Петро ТАБАЧНИК

В Америці завжди ставилися негативно до поняття “аристократія” - однак сьогодні американські еліти все більш виразно створюють власний, окремий світ, далекий від повсякдення середніх американців.

"Волл Стріт Джорнал" дослідив цей світ, щоб виявити, чим він відрізняється від світу пересічного громадянина США.

Ця стаття базується на дослідженні вибірки з 260 лідерів бізнесу, політики, мистецтв і академічного світу. Не дивно, що їхній рівень доходів і освіти є дуже високим: більшість із них мають найвищий рівень освіти, а доходи виражаються шести- або й семи-, або й восьмизначними цифрами.

Барак Гусейн Обама - хоч і займається спортом, але все ж іноді покурює

Найбільше вражають не самі доходи, а те, як їх отримувачі проводять свій час.

Більшість американців витрачають дозвілля на телебачення, пиво та комп'ютерні ігри. Представники еліт тим часом йдуть до спортзалів і купують книжки.

Втім, ці класові відмінності не базуються безпосередньо на доходах: купити книжку не дорожче, ніж купити комп`ютерну гру.

Це відмінності у стилі життя. І базуються вони на вільному виборі.

Давайте глянемо на чотири основні зони, в яких виявляються такі відмінності.

1. Робота:

Еліти працюють довше, більш незалежно і більше працюють з дому, ніж будь-хто інший.

У США в середньому 14% людей працюють після досягнення 65 років; 7% працюють на себе; 3% працюють в основному з дому.

Серед нашої вибірки еліт, 57% працюють після досягнення 65 років, 31% працюють на себе, і аж 50% працюють з дому.

Ця статистична розбіжність досить велика, щоб бути впевненими: американські еліти мають зовсім інший досвід роботи, ніж більшість американців.

І, всупереч уявленню, що більші доходи дають більшу кількість вільного часу — еліти, схоже, значно більше переймаються роботою, ніж родиною, і продовжують працювати тоді, коли інші йдуть на пенсію.

Для них важливо не мати менше роботи, а мати більшу незалежність і гнучкість.

2. Дозвілля:

90% нашої вибірки читають на дозвіллі. За статистикою, лише 47% американців читають хоча б по одній книжці на рік.

90% нашої вибірки регулярно займаються спортом. За статистикою, лише 65% американців виконують рекомандовану Департаментом охорони здоров`я норму фізичної активності.

Тільки 6% нашої вибірки еліт грають у комп`ютерні ігри. Натомість, 63% американців грають у них хоча б раз на кілька місяців.

3. Батьківство:

Представники еліти є зовсім іншим типом батьків, ніж більшість американців.

Під час опитувань, що обрати при вихованні — дружнє заохочення чи дисципліну — більшість американців діляться приблизно навпіл. 52% є прихильниками дисципліни, а 48% - прихильниками заохочення дітей.

Серед нашої вибірки еліт, 74% надають перевагу теплим стосункам, й лише 26% - дисципліні.

Незалежно від того, який метод виховання є кращим — діти еліт не тільки ростуть серед більшого багатства. Їхні батьки виховують їх більш поблажливо і більш “тепло”.

4. Споживча інформація:

Можна було б вважати, що люди з найвищим рівнем освіти й найбільшими ресурсами більше прагнули фактів та інформації. Але ми знову бачимо, що все якраз навпаки.

Люди з нижчими доходами, як правило, прагматично обирають, що купити. Натомість, еліти, як не дивно, більше піддаються на рекламу і відомі бренди — як на ринку, так і в політиці. Скажімо, еліти з більшою ймовірністю скажуть, що характер і особистість кандидата в президенти важливіші, ніж його позиція з різних питань.

Еліти рідше шукають інформацію про справжню якість товарів — задовольняючись натомість відомими брендами. Так, 85% американців проводять міні-дослідження перед тим, як купити машину — але це стосується лише 63% представників еліт.

58% американців досліджують різні можливості, спосіб роботи і ціни, перш ніж обрати пилосос. Так роблять лише 10% представників еліт.

На думку еліт, мати інформацію означає просто знати бренди. Для решти людей мати інформацію — значить шукати її самому.

Вони і Ми

Оскільки саме еліти домінують на телебаченні, впливають на культуру і формують політику — те, що вони настільки відрізняються від більшості американців, не може не викликати занепокоєння.

З точки ж зору маркетингу, інтригує те, що люди з найвищим рівнем освіти якраз найбільше “ведуться” на рекламу.

Питання полягає в тому, чи живуть вони у власному паралельному всесвіті — чи натомість перетворюють світ, навертаючи дедалі більшу кількість людей до свого способу мислення та життя?

Відповідь матиме великі наслідки — не тільки щодо того, чи будемо ми займатися бігом і читати, а й також щодо того, як ми будемо мислити, працювати та виховувати дітей.

Огляд звичок української еліти читайте в матеріалі Обгортки без цукерок: наш еліта - рагулі

суспільство еліта сша

Знак гривні
Знак гривні