Блогосфера проникла в село. Огляд сільських блогерів.
Коли ми кажемо, що в Україні вже немає такого місця, куди б не добрався Інтернет, ми, можливо, самі не підозрюємо, в які місця він по-справжньому вже проник. Наразі блоги ведуть солдати із караульних приміщень, пацієнти психіатричних лікарень, а митець Володарський пише безпосередньо з «хімії» під Києвом. В принципі, не таке велике досягнення, враховуючи, що в Росії вже є блоги, які ведуть ув’язнені самих «критих» тюрем. Але сьогодні ми поведем розмову про сільських блогерів.
За селянами в мережі слідкував: Микола Поліщук
Україна ж, як держава із міцними рустикальними традиціями та найкращими в Європі чорноземами, просо зобов’язана була створити свою автентичну та неповторну сільську атмосферу. І вона є, навіть у блогосфері. Сільські блоггери не мають великої популярності, але виключно через те, що за рідкісними випадками вони присвячують свої щоденники місцевим новинам.
Навряд чи хтось в Києві буде читати новини про те, що хтось там продав свиню, чи купив корову. Такий собі міський снобізм. Як на мене, то 60% прочитаного у моїй власній, старанно відібраній і постійно цензурованій френдстрічці не набагато змістовніше цього.
Колись під омофором сайту «Тексти» було проведено змістовну дискусію між журналістами та блогерами, щодо поглинання друкованих засобів масової інформації соціальними мережами. Наскільки я пам’ятаю, майже всі присутні тоді згодились з тією тезою, що в своїй еволюції блогосфера відтворює еволюцію друкованих медіа.
Тому, певно, немає нічого дивного, що блоги селян більше нагадують районну газету, в той час, як міські – газету, прости Господи, «Сєгодня».
Тому зваживши на ці два полюси, я вирішив познайомити шановну аудиторію з дописами в мережу мешканців сіл і хуторів. Я люблю перечитувати їх. Чимось записи у всесвітній мережі якогось дядька із села на сто хат у мене особисто асоціюються зі спробами землян завести через радіосигнали контакти з позаземними цивілізаціями.
Отже, найбільш улюбленим моїм чтивом є блог якогось мешканця тернопільського села Ковалівки.
Про себе автор скромно повідомляє так: «хто мене не знає - я вихожу в село 1 раз в тиждень в центр на пиво, а весь свій вільний час провожу за своїм любимим ПК». І хай хтось тільки спробує сказати, що таким прекрасним, змістовним життям живуть тільки студенти КПІ!
З блогу нашого автора можна винести безліч цікавого – про те, що вперше за сімнадцять років в клубі показали кіно, і це був захоплюючий фільм «Бандерівці», який привезла кінопересувна установка від партії ВО «Свобода». Дуже багато повідомлень про рейди міліції по самогонникам в селі.
Цих повідомлень настільки багато, що відчувається певна авторська небайдужість до саморобного алкогольного напою. Правда, враховуючи, що тільки під час одного міліцейського рейду було прикрито чотири цехи з випуску «лівих» алкогольних напоїв, та вилучено біля 1,5 тисячі літрів спирту, можна припустити, що самогон в цьому районі є сталим традиційним народним промислом.
Трапляються в селі і надзвичайні пригоди: так дуже багато уваги приділено аварії автобуса Добриводи-Тернопіль, що сталася прямо під інкубаторною фермою. Цікаво також, що кожне повідомлення автора читає не так і мало людей – від 400 до 700 чоловік, тобто кожен другий мешканець села!
Селяни також обурюються «баянами», що їх допускає наш селищний блогер. Наприклад, новина про водія, який взяв підвести селянку до Монастирища, а замість цього зґвалтував її у автівці неприроднім способом, має різкий коментар односельчанина: «Так це ж новина торішньої давності. Шановний "режисьор"! Вам треба не поновляти, а друкувати інші новини. А то неінтересно шаритись по цьому сайті». Однім слово, ви хоч і в селі, але це не дає вам права на флуд.
Хоча по селам зустрічаються і копіпастери, хоч кількість їх все рівно, дуже невелика в порівнянні з загальним масивом сільських блоггерів.
Як зразок можна навести блоггера з села Нечаєвого, який з місця в кар’єр розпочинається словами: «Канадські вчені зробили висновки, що якби доба складалася з 25 годин - це б значно полегшело життя жіночій частині людства.»
Як правило, сільські блогери набагато краще від міських розуміють, наскільки неактуально і недоречно писати хоч про британських, хоч про канадських вчених, якщо ти сидиш у глухій дирі, і максимум, що може урізноманітнити твоє розмірене життя – це черговий міліцейський трус з приводу продуцентів самогону.
Що стосується мук творчості, то вони притаманні селянам не менше, аніж міським учасникам соціальних мереж. Блог, він, як відомо – це мутант-тамагочі. Для багатьох виявляється неабиякою новиною, що щоденник недостатньо створити , що його треба чимось заповнювати. Так, наприклад, у блоггера з села Бондарів Коломийського району є всього три записи.
Перший з них найбільш оптимістичний: «нарешті я маю час і можливість зайнятися нашим сайтом!». Другий вже трохи більш остуджений: «Скоро буду мати час і можливість займатися цим сайтом:)Вже знаю що я зроблю:)», а третій повністю депресивний «Лінь мені займатися цим сайтом:)Хто щось вміє, ходіть у адміни:)». І – дивна річ – яке б не було велике село Бондарів, чомусь бажаючих пристати на пропозицію не знаходиться.
Я думаю, що сільський блогер в силу ряду причин набагато більший подвижник, ніж його міський колега. Не кажучи про низький рівень доходів у селах, які роблять комп’ютер з Інтернетом предметом розкошів, треба ще й відзначити, що ведення блогу ніяк не вписується у формат сільського життя з його роботою зранку до ночі.
Я думаю, що описані мною герої не раз чули від своїх половин побажання «зайнятись чимось корисним». Колись мене занесло в село писати про дядька, який весь вільний час тратив на саморобний підводний човен, на якому пірнав у сусідньому кар’єрі.
Коли ж я у захваті сказав його дружині, що таким унікальним підводним човном вона могла б пишатися, у відповідь мені був тільки розпачливий стогін, в ньому читалося: «У всіх чоловіки, як чоловіки, трохи п’ють, трохи б’ються, а мій йолоп весь час тратить на оту дурну субмарину». Я не сумніваюсь, що сільська блогосфера не раз чула від своїх половин побажання зайнятися ділом. Тобто фактично перед нами сміливі мученики-подвижники Інтернету, може ще не такі вперті, як Джордано Бруно, але все ж переконаніші за Галілея.
Цікаво, що, за моїми підрахунками (а інших ви поки що не знайдете) більшість селищних блогерів мешкає чомусь в Тернопільській області, а також переважна більшість з них веде паралельно з блогом і сайт свого села – тим більше, що ряд безплатних сервсів пропонує вже готові сторінки для такого сайту з вмонтованим у них блогом.
Таким є, наприклад, блог селянина з села Фащівки Підволочиського району, в якому відображені навіть такі деталі фатівського життя, як .
До речі, цей блоггер має чітку спрямованість на історію, більшість його записів є спогадами односельців про бої Української повстанської армії. За великим рахунком, історик чи краєзнавець зможуть тут знайти дещо цікаве.
Сторінку селян, розміщену в популярних соціальних мережах мені вдалося знайти одну – якийсь мешканець села Дударків Бориспільського району розповідає про своє село в мережі ВКонтакте.
Ще на http:/
І знову ж таки, автора заносить на роздуми про спиртне: «У колишньому будинку побуту збираються відкрити новий бар. Гадаю, це добре, бо конкуреція вигідна для споживача» - пише він.
А може, це я просто грішу на святих подвижників, що попри всі негаразди просувають блогосферу у село. Адже про що їм іще писати в умовах, коли навколо найяскравіші події – міліцейський трус чи новий горілковий бар?
* * *
Сайт TEXTY.org.ua існує завдяки пожертвам читачів.
Фінансова підтримка кожного з вас дуже важлива для нас. Звертаємося з проханням здійснити пожертву на підтримку ТЕКСТІВ.
Наш рахунок на ПейПел: ykarchev@gmail.com
Наш гаманець у гривнях на ВебМані
U336801545841
Рахунок на BitCoin: 12A3CXQop4ofhJWTmdfffC1m2F5vVu1Wq1
Гроші на рахунок можна слати і на телефон
096 551 68 93
- це Київстар, телефон тільки для збору пожертв, зв'язатися з нами можна по емейлу texty.org.ua равлик gmail.com