Половина молодих українців молиться, і лише кожен десятий цікавиться політикою. ОПИТУВАННЯ
Всеукраїнське опитування «Молодь України 2017», здійснене Центром «Нова Європа» та Фондом ім. Фрідріха Еберта спільно з соціологічною компанією GfK Ukraine, є однією з найвсеохопніших спроб зрозуміти та оцінити настрої української молоді не лише за останні роки, але й, можливо, за весь час незалежності України.
Зосереджуючись на молоді віком 14-29 років, опитування є зрізом одночасно кількох поколінь — покоління Y, яке охоплює народжених з початку 80-х до початку 90-х (найстарші опитані в цьому дослідженні народилися у 1987-1988 роках) і покоління Z, тобто тих, хто народився між ранніми дев’яностими та серединою двотисячних. Варто зауважити, що в цьому віковому діапазоні станом на 1 січня 2017 року опинилося майже 8 млн. осіб, а це фактично п’ята частина населення країни.
За результатами опитування можна сказати, що 61% молоді пишається тим, що він/вона є українцями, і стільки ж вважає, що саме Росія несе відповідальність за події на Сході. 91% молоді користується соцмережами, а 18% ніколи не читають книжки. 60% підтримують вступ до ЄС, 58% виступають за демократію як форму правління. Половина молодих громадян молиться, і лише 10% цікавляться політикою.
Методологічно це дослідження належить до серії опитувань, які за підтримки Фонду Фрідріха Еберта вже проводилися на Балканах, у країнах Південного Кавказу та Центральної Азії. Українське дослідження є шістнадцятим з цієї низки. Усі опитування спираються на методологію дослідження «Shell Youth Study», що проводиться у Німеччині з 1953 року. Відповідно, вікова вибірка респондентів становить 14-29 років, а не 14-35 років, як визначає молодь законодавство України.
Опитування проведели у липні-серпні 2017 року. Вибірка складає 2000 респондентів у віці 14-29 років та є репрезентативною населенню України цієї вікової групи за статтю, віком, регіоном проживання та розміром населеного пункту (без урахування населення АР Крим та непідконтрольних територій Донецької та Луганської області).
Зображення у більшому форматі, а також повний звіт дослідження за посиланням.