Єрмак стверджує, що Зеленський затримався в Омані через обмеження польотів. Але інша цивільна авіація літала

Подивімося на статистику вильотів з аеропорту Маскату (Оман) 8 січня 2020 року.

В інтерв'ю для УП, радник президента Андрій Єрмак наступним чином пояснює затримку Зеленського в Маскаті:


"Президент повернувся настільки швидко, наскільки це можливо було в ситуації, що склалася в регіоні. Щойно був відкритий повітряний коридор, який був обмежений у зв'язку з трагедією, президент вилетів".

Згідно з даними сайту flightera.net, який надає інформацію про затримки вильотів регулярних рейсів, проблеми з вильотами з Маскату справді були, але ще до того, як Іран збив літак МАУ, а саме 08.01.2020 приблизно з 01:30 до 03:00 (див. знімок екрану внизу). Це - якраз той час, коли Іран атакував ракетами базу США в Іраку (тут і далі йдеться про місцевий час Оману).

Щоб збільшити скрін, клікніть на нього

Розклад одразу після атаки Ірану. Зверніть увагу на багатогодинні затримки рейсів. Див. оновлення нижче

Оновлено 14.01.2020, 20:17: на знімку екрану вгорі для частини рейсів сервіс flightera некоректно порахував затримку відправлення, і відповідно, там занадто багато червоного кольору. Після перевірки декількох рейсів з іншого джерела (flightradar24), версія Єрмака виглядає ще менш правдоподібною: схоже, що всі драматичні події, які відбувалися тоді в регіоні, взагалі не вплинули на польоти з аеропорту Оману, суттєвих затримок не було.

Після 03:00 всі рейси здійснювалися в нормальному режимі. Так само й після катастрофи українського боїнга МАУ суттєвих змін у часі відправлення літаків не було, багатогодинні затримки відсутні, були лише звичайні короткі, які є кожного дня в більшості аеропортів.

Тобто, вже на ранок 8 січня Зеленський міг повернутися назад в Україну, але не став (про можливі причини таких його дій ми писали у цьому матеріалі).

Щоб збільшити скрін, клікніть на нього

Фрагмент розкладу з 03:00, затримки незначні

Наприклад, вже о 04:30 ночі був рейс на Стамбул (це взагалі практично наш напрямок). Зрештою, приватний бізнес-джет Медведчука зміг спокійно полетіти з того ж таки аеропорту Маскату близько 12:00 8 січня, за дев'ять годин до вильоту Зеленського.

Загалом після катастрофи боїнга МАУ та до моменту вильоту Зеленського в Київ близько 21:00 8 січня, з аеропорту Маскату було здійснено багато десятків рейсів, у тому числі в Лондон, Москву, Мюнхен - і навіть у Тегеран. Ви можете власноруч перевірити, що з середини ночі 8 січня аеропорт Маскату працював у нормальному режимі.

Єрмак також згадав про гроші, які були витрачені на перельоти:
"Хочу також зазначити, що, оскільки це була приватна поїздка президента (нагадаємо, прес-служба Зеленського стверджувала, що це був візит із офіційними зустрічами - редакція), ні копійки бюджетних грошей не було витрачено ні на дорогу туди, ні на дорогу назад."

Ми подали інформаційний запит в Офіс Президента і з нетерпінням чекаємо на відповідь, у т.ч. на документи, що підтверджують слова радника.

Також в інтерв'ю Єрмак згадав про "конспірологічні теорії", що з'явилися навколо перебування Зеленського в Омані. Можемо дати безкоштовну пораду: ніщо так не породжує конспірологію, як відсутність адекватних пояснень того, що роблять посадовці. Також поширенню конспірології сприяють їхні недолугі намагання викрутитися замість чесних відповідей.

єрмак оман зеленський

Знак гривні
Знак гривні