Створена для показухи. Піар-робот Софія - це грандіозний фейк
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман написав у своєму твіттері про зустріч з роботом Софією. Він пише про те, що важливо розвивати технології, однак роботи не повинні створювати конкуренцію людям, а натомість допомагати. Чи робот Софія - дійсно робот?
Її створила Гонконгська компанія Hanson Robotics. Розробники стверджують, що робот використовує технології штучного інтелекту, обробки зображення та звуку і може самостійно підтримувати розмову з людиною. Hanson Robotics заявляють, що робот може працювати у медицині, соціальній сфері та сфері послуг. Але медіа та експерти критикують їх за перебільшення.
Як пише американське видання Quartz, Софія - це “чатбот із обличчям”. Тобто, простий механізм із маскою, схожою на людське обличчя. Ним керує програма, яка вміє перетворювати людський голос в текст (така є в кожному сучасному смартфоні).
Дехто давно стверджує, що вона лише дає заздалегідь підготовлені відповіді. Цю версію підтверджує й повідомлення журналіста Громадського ТБ, який побував на прес-конференції з Софією:
“Організатори заходу не дозволили пресі поставити Софії будь-які запитання (присутні хотіли пожартувати та запитати, коли в Києві з’явиться гаряча вода). Для робота заздалегідь обрали дев’ять запитань і просили їх ставити лише в певному порядку”.
Питання, чи уміє Софія самостійно підтримувати хоча б найпростішу розмову, залишається відкритим.
Керівник відділу штучного інтелекту Facebook, як повідомляє АІН, теж скептично ставиться до ляльки: "Це має таке ж відношення до штучного інтелекту, як фокуси до магії".
Фактично, це велика лялька з дистанційним керуванням.
Нижче на відео українські журналісти спробували з нею поговорити:
Софія стала відомою після новини про отримання нею саудівського громадянства. Компанія-розробник не лукавила, робот з людським обличчям викликає у людей ентузіазм.
Hanson Robotics не створили якоїсь нової унікальної технології, а упакували широко відомі розробки у красиву коробку.
Робот Софія - інновація не технологічна, а маркетингова. Вона успішно “продає” своїх розробників.