Яка процедура повернення залізничних квитків після скасування кнопки повернути (РЕПОРТАЖ)
Як відомо, "Укрзалізниця" скасувала можливість повернення куплених онлайн квитків через кнопку "повернути" в електронній системі - заявивши, що це "тичасово" і "для боротьби з шахрайствами" (з якими раніше чомусь вдавалося боротись і без обмеження прав пасажирів).
Пасажир Віталій Лямічев іронічно описав, як тепер відбувається процедура.
Українська залізниця: між зрадою і перемогою (це заголовок лонгріда)
Оскільки бронхіт наказав мені сидіти вдома і не їхати на суперцікавезний Новий Рік у місто Дніпро, нам довелося здавати квитки.
Ось як це було. Раптом комусь знадобляться лайфхаки.
Квитки ми придбали в електронному вигляді, але УЗ, як багато хто вже знає, скасувала можливість їх повернення через електронні сервіси (це вони так борються з шахраями-перекупниками, ага). Тож дорогою з поліклініки зайшов я на вокзал.
Перша спроба була на Центральному вокзалі. Номери кас (30-та - з 8.00 до 22.00, 31-ша - цілодобова), де можна повернути квитки, написані біля віконечка хот-зони адміністратора.
30-та мала чергу, людей із 10-ть, 31-ша була зачинена. Постоявши в черзі 30-ї, Слідопит Пильне Око (тобто я) помітив, що у 29-й касі теж приймають квитки. Там було лише 4 особи в черзі, тож я й став.
Все обернулось #зрадою, бо черга рухалась повільно і каса просто перед моїм носом зачинилась на обід (про це попереджало невиразне оголошення, але я роздивився вже постфактум). Каса № 31 на той час вже відчинилась, але там зібралось стільки народу, що я вирішив маєстатично пройтися на Південний вокзал, де теж є відповідні каси.
Там черги були менші. Крім того, якийсь дядько, проходячи повз, сказав, що між іншим, здавати квитки можна в будь-якій касі. Підійшовши саме до такої каси (без черги!!!), я запитав про цю можливість у касирки і отримав відповідь: "А запроста!".
Так почалася #перемога. Нелегка, але продуктивна. Так от:
- для повернення квитків різних пасажирів потрібен лише один паспорт (до 8-ми квитків включно, як писав Boris Shavlov, https:/
- процедура повернення 4-х квитків займає не менше 20-ти хвилин (при цьому касирка паралельно вирішує соціально-побутові та профспілково-фінансові питання з колегами).
Процес передбачає:
--- ручне введення номерів квитків
--- ручне введення даних паспорта
--- друк усіх квитків на стандартних бланках (на матричному принтері!!!!)
--- хрестоподібне переклеслювання щойно роздрукованих квитків
--- введення в комп'ютер інформації про скоєне (тонкий клієнт на моніторі, до речі)
--- запис якоїсь інформації у паперовий журнал (ПІД СИНЮ КОПІРКУ!!!)
--- повторний друк квитків з інформацією про повернення (на блакитних номерних бланках з написом "Допоміжний документ", їх потім віддали мені)
--- дуже співчутливе інформування пасажира про розмір комісії, яку з нього стягнуть за цю процедуру, і про те, що кошти обов'язково повернуться на рахунок упродовж 2-х тижнів
--- побажання доброго дня і приємних поїздок
Хай буде з вами Сила!