Мільярди поширень на Facebook. Washington Post: Росія заполонила американські соцмережі своєю пропагандою
Facebook визнав, що оплачені з Росії рекламні повідомлення, які мали вплинути на американських виборців, були отримані 10 мільйонами користувачів соцмережі. Дослідник соціальних медіа Джонатан Олбрайт проаналізував ці повідомлення і виявив, що російський вплив значно ширший - і становить сотні мільйонів, а можливо, багато мільярдів контактів. Про це пише The Washington Post.
Олбрайт стверджує, що оцінювати треба не лише платні рекламні повідомлення. І для розуміння російського впливу на вибори слід враховувати не три тисячі рекламних оголошень, які Facebook передав до конгресу і які в нього придбала одна лише російська "фабрика тролів" - Агенція з дослідження інтернету. Натомість слід оцінювати діяльність усіх контрольованих Росією екаунтів - кожен пост, кожен лайк, кожен коментар, і всю рекламу.
При такому підході картина змінюється драматично. Вплив значно більший кількісно і працює значно тонше, ніж це зазвичай описують. Олбрайт встановив це за допомогою аналітичного інструменту Facebook під назвою CrowdTangle. Він взяв назви 470 куплених Росією сторінок та екаунтів і завантажив найостанніші 500 повідомлень з кожної з них.
Виявилося, що контент лише шести із цих сайтів - Blacktivists, United Muslims of America, Being Patriotic, Heart of Texas, Secured Borders та LGBT United - був поширений 340 мільйонів разів. І це лише крихітна частина тих 470 екаунтів, про існування яких стало відомо. Олбрайт встановив, що загальне охоплення, згенероване цими сайтами, становило мільярди поширень на Facebook.
Олбрайт також оцінив так звані інтеракції - реагування користувачів на прочитане повідомлення. Це міг бути лайк, коментар чи смайлик. Їх виявилося 19,1 млн. Тобто, цих взаємодій було більше, ніж проросійської реклами з усіх 470 екаунтів, про які повідомив Facebook.
Російська кампанія впливу через Facebook включала два етапи. На першому виборців "сортували" в залежності від того, як вони реагують на нібито "звичайні" дописи. А на другому етапі кожна з цих груп отримувала свій набір проплаченої реклами. І ця реклама якраз і була спрямована на поведінку виборця. Наприклад, вона могла переконувати не йти на вибори тих, хто міг би проголосувати за Клінтон. Олбрайт вважає, що ця російська кампанія була вельми успішною.