Блокування ВКонтакті вдарить по дрібному бізнесу і музикантах. Але це крок до перемоги у війні
Тим, хто шкодує за ВКонтакті пропоную поцікавитися, як себе почувають рок-клуби, продавці хендмейду та сммники в окупованих районах Донецької та Луганської областей? І чи всі противники блокування соцмереж готові помінятися з ними місцями.
Автор: Костянтин Левін
Соціальна мережа – це мережа міжособових зв’язків, яка допомагає конкретним людям досягати їхніх конкретних цілей. Зникнення мережі означає переривання цих зв’язків і, в результаті, ускладнення досягнення конкретними людьми їхніх цілей.
Суто практичні речі:
1. Велика кількість українських закладів, орієнтованих переважно на молодь, замість власного сайту мають лише сторінку ВКонтакті. Приміром, рок-клуби або окремі виконавці. ВКонтакті дозволяє зручно робити афіші, прикріплюючи до них аудіо-треки. Взагалі, більшість професійних зв’язків, пов’язаних з музикою в Україні (мова не про найвідоміших виконавців), зав'язані на ВКонтакті через зручний для аудіоформату функціонал.
2. ВКонтакті дозволяє зручно зробити сторінку міні-магазину. Наприклад, якщо людина торгує хендмейдом, переважно власного виробництва. Для операції купівлі-продажу все одно треба звертатися безпосередньо до продавця у чаті, але функціонал дозволяє просто і зручно створити “вітрину”.
3. Аналогічно товарам – послуги. Приватні уроки англійської, курси масажу, персональні візажисти, ремонтні бригади, що завгодно.
4. Армія маркетологів, піарників, сммників. Чимало з них використовують ВКонтакті, тому що там сидить більшість аудиторії їхніх роботодавців (аудиторія ВКонтакті в Україні більша за аудиторію Facebook).
Усе це прямо не стосується сепаратизму. Це звичка, яка вироблялася роками, помножена на вплив середовища. Якщо соцмережу відключити, то певна частина напрацьованих міжособових зв’язків загубиться, і конкретні люди нестимуть цілком реальні матеріальні збитки.
Йдеться не про корпорації, уряди тощо. Мова про дрібний (навіть не середній) бізнес. Для якого ці збитки будуть найбільш відчутними.
Як можна вирішити цю проблему? Намагатися не загубити існуючі зв’язки, шукати нові платформи й майданчики, знаходити та об’єднувати людей там. Пам’ятати, що найбільш спритні в результаті перебудови бізнесу набагато збільшать аудиторію. Найменш спритні – програють. Доведеться вкладати нові кошти.
І не забувати, що ці проблеми – тактичного характеру. Питання ж стратегічне – перемога у війні з Росією та успіх української держави, інтеграція до європейської спільноти.
І що кожен великий крок назустріч цьому наближає нашу перемогу. Блокування доступу до персональних даних для російських спецслужб, безумовно, є таким кроком.