ТЕКСТИ запрошують на прес-конференцію. Чому “Укрзалізниця” має відкрити дані?
29 березня, у вівторок, об 11:00 в прес-центрі інформаційного агентства “Українські Новини” відбудеться прес-конференція TEXTY.org.ua (аналітичний центр "Агенція журналістики даних") на тему: “Чому і як Укрзалізниця має відкрити дані?”.
У прес-конференції візьмуть участь радниця міністра інфраструктури Ксенія Оуш; координатор "Української миротворчої школи", голова правління TEXTY.org.ua Сергій Данилов.
фрагмент інтерактивної візуалізації пасажиропотоків на українській залізниці, презентація котрої відбудеться під час прес-конференції
В ході конференції аналітики TEXTY.org.ua презентують:
Інтерактивну карту пасажиропотоків міжміських поїздів за 2014-2015 роки, яка дозволяє досліджувати трафік на залізниці в розрізі міст та різних періодів часу.
Інтерактивний інструмент "Пасажири української залізниці", котрий дає можливість дізнаватись пасажиропотік для кожної окремої станції в розрізі годин доби, днів тижня та впродовж року. Аналітики також представлять результати вивчення бази пасажирських перевезень та запропонують ідеї щодо подальшого використання даних “Укрзалізниці”.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних”, до 21 квітня 2016 року “Укрзалізниця” має оприлюднити 11 наборів даних, а саме: дані про пасажиропотік на внутрішніх і міжнародних маршрутах, пасажиропотік на постійних приміських маршрутах, базу даних вантажних перевезень, дані щодо колійного, вагонного та локомотивного господарства, реєстр вагонів та інші.
Втім, “Укрзалізниця” відмовляється публікувати зазначені набори даних, посилаючись на закони “Про доступ до публічної інформації” і наказ СБУ “Про затвердження зводу відомостей, що становлять державну таємницю”.
Публікація зазначених наборів даних здатна підвищити прозорість та підзвітність діяльності "Укразлізниці", розпочати професійну дискусію про формування тарифів на вантажні та пасажирські перевезення, оптимізацію розподілу квитків між станціями, економіку пільгових перевезень.
Разом з тим навколо цих даних може виникнути ціла екосистема сервісів і застосунків для пасажирів. Подібні сервіси поширені у розвинених країнах: надають розклад у зручній формі, допомагають планувати подорожі заздалегідь, дозволяють дізнаватись про надходження квитків у продаж, отримувати сповіщення про запізнення чи скасування квитків.
Ресторанний і готельно-туристичний бізнес може використовувати дані про продаж квитків на залізниці для планування діяльності у туристичний сезон, маркетингові компанії – для дослідження та кращого таргетування аудиторії, соціологи – для вивчення мобільності жителів різних міст і областей та зв’язності регіонів. Потенціал повторного використання цих даних є надзвичайно великим, тому важливо, аби вони були відкриті та доступні для широкого загалу.
Враховуючи певні ризики, що можуть виникнути під час публікації даних "Укрзалізниці", аналітики "Агенції журналістики даних" готові допомогти розробити методичні рекомендації щодо оприлюднення баз даних пасажирських і вантажних перевезень.
Також покажемо, як дані УЗ дозволяють оцінити цілісність України, та точно визначити регіональні центри.
***
Дослідження реалізовано за підтримки "Ініціатив з розвитку аналітичних центрів", яку виконує Міжнародний фонд "Відродження" у партнерстві з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA).