Бізнес, яким займався Курченко, й тепер процвітає
Курченко заробляв на контрабанді пального - заробляють на цьому й тепер, пише Голова підкомітету держбезпеки Комітету ВРУ з питань національної безпеки і оборони Андрій Левус.
Контрабанда пального здійснюється відкрито, у великих розмірах. Злочинці навіть не намагаються сховати свої схеми. Значна кількість нафтопродуктів надходить через морські порти Очакова, Ізмаїла, Рені та Кілії. Здебільшого в портах відсутні спеціалізовані термінали. Що і дає змогу обходити закон і відвантажувати нафтопродукт безпосередньо в автоцистерни без попереднього розмитнення.
Згадані порти належать до сфери впливу "сімейного олігарха" Курченка та російського олігарха і за сумісництвом українського нардепа Новінського. Усі згадані порти, до речі, належать до зони підвищеної терористичної та сепаратистської загрози.
В цих портах розмитнюється мала частина вантажу, решта йде як транзитна. Фактично ж реалізується весь об'єм.
Раніше після розмитнення малого об'єму нафтопродуктів танкер йшов з порту в зону невідомості. Доставка нафтопродуктів до причалу здійснювалась невеликими судами ємністю в 200 тонн, де і здійснювалось відвантаження вже в автоцистерни.
На сьогодні ж цю схему «вдосконалили». Паливо розмитнюється в місті Кілія.
Потім в порт Очакова воно потрапляє під виглядом внутрішніх переміщень.
Тут пришвартовано платформу «Водолей». Судна заходять і бункеруються в нього. Товарно-транспортні документи оформлюються вже під вже розмитнене паливо. На даний час до платформи «Водолей» пришвартовані судна «УДБ-227», «Джанкой», «Десна». До центрального пірсу пришвартоване судно «Джеррі». За наявною інформацію, на борту «Десни» знаходиться 200 тонн дизельного палива, «Джеррі» - 115 тонн бензину, які офіційно розмитнені.
3 березня в Очакові завантажились близько 220 автоцистерн. Лише за останні дні тут завантажились 57 автоцистерн, ємністю понад 1700 тонн. Об'єми нафтопродуктів, які бункеруються, значно перевищують розмитнені об'єми.
За цією схемою здійснюють свою діяльність такі компанії: ТОВ «Дунайбункер-Плюс», ТОВ «Митград», ТОВ «Ойл Стрім Трейдинг», ТОВ «Сармат Ойл».
Сюди ж можна додати й ТОВ «Келмер», ТОВ «Інвестнафтосервіс», ТОВ «Консалтинг Трейд Травел», ТОВ «Риал Стар Устей», зареєстровані під однією юридичною адресою в Києві. Їх засновником є засновником є віргінська офшорна компанія Benmax Business Corporation».
ТОВ «Фінанспромгаз» реалізує паливо через ТОВ «Фінанспромгаз Ойл», засновником якого є Владислав Махиня, в минулому менеджер біглого олігарха Курченка.
В окремих регіонах (Кілія, Ізмаїл) здійснюється торгівля нафтопродуктів на заправних станціях за заниженими цінами, минаючи касові апарати.
Останнім часом контрабандисти перестали бути обережними і почали діяти «відкрито». Якщо раніше до причалів підходили невеликі челноки (200-300 тонн), то на даний час в деяких портах пришвартовані судна по 3000 тонн, в які бункеруються баржи, що заходять і з яких здійснюється безпосередня торгівля нафтопродуктами в автоцистерни.
Крім того, протягом 2013-2015 років збільшилась кількість імпортованих хімічних речовин, які використовуються при незаконному виробництві моторних бензинів. Виробництво здійснюється з порушенням діючих стандартів і норм, а в подальшому відбувається реалізація під виглядом якісноїпродукції на внутрішньому ринку. Так, в 2013 році таких речовин було імпортовано 143, 173 тис. тонн, в минулому році - 278, 625 тис. тонн, а у першому кварталі поточного року - 60,133 тис. тонн.
Все це призводить до виникнення неконкурентних умов для чесних імпортерів нафтопродуктів - платників акцизного податку та завдається величезна шкода інтересам держави.
Ми неодноразово інформували керівництво Фіскальної служби та правоохоронців про найбільші канали випуску фальсифікату та ввозу контрабанди. Однак, не бачимо наявних результатів боротьби з тінню.
"Самооборона Майдану" прийняла рішення боротись з цим явищем своїми силами. Протягом, кількох останніх діб самооборонівці виставили розвідницькі патрулі біля портів й вели фото та відео фіксацію процесу контрабанди.
Переконаний, що такий розгул контрабанди неможливий без підтримки регіонального керівництва митної та фіскальної служб а також правоохоронних органів. Корупція становить загрозу національній безпеці, перешкоджає розвитку бізнесу. Більше того, фігуранти схеми - Новінський та Курченко дають підстави стверджувати, що гроші від контрабанди йдуть на фінансування тероризмі та сепаратизму.
З метою протидії пограбування народу України , відновлення правопорядку, викорінення корупції звернулися до Генпрокуратури та усіх правоохоронців з вимогою нарешті розібратися з переліченими фактами й припинити контрабандні потоки.